Tiende verslag (zaterdag 8 & zondag 9 september) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu Tiende verslag (zaterdag 8 & zondag 9 september) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

Tiende verslag (zaterdag 8 & zondag 9 september)

Blijf op de hoogte en volg Dion

14 Oktober 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op zaterdag 8 september stond ik rond 9 uur op en nadat ik nog even had gecomputerd, maakte ik aanstalten om boodschappen te gaan doen. Met de trolley en mijn schoudertas liep ik eerst naar de Orange-winkel om te vragen of ze er ook Vodafone-telefoonkaarten hadden, maar die hadden ze daar niet. Daarna liep ik naar de Carrefour. Onderweg zag ik dat er markt was op de Grand Rue, waar veel mensen waren en omdat de markt dichtbij de weg lag, moest ik langs een smal stuk stoep mensen passeren. In de supermarkt kon ik alles vinden, op het gehakt na. Aan de kassa ging het vrij snel, zeker toen ik aan de beurt was. Ik moest snel alles inladen en ik liep terug naar mijn kamer. Ik kreeg het behoorlijk warm van de zon en het omhoog lopen met de boodschappen en ik kwam weer bezweet op mijn kamer aan. Hier heb ik soep met een soort ciabatta-broodje gemaakt, wat erg goed smaakte! :D Jammer dat dat het enige broodje was dat ik had. Later ben ik naar de stad gegaan om te kijken of ik er tijdschriften kon vinden voor mijn lees-en vertaalproject, maar ik kon er geen vinden. Ook ging ik een Phone House-winkel binnen om ook hier te vragen of ze hier Vodafone-opwaardeerkaarten hadden, maar ook hier hadden ze er geen. Vervolgens ben ik richting mijn kamer gelopen en ben ik in het parkje het boekje over de studentenverzekering gaan lezen. Op mijn kamer ging ik puree met vis maken. Eerst de vis gekookt, aangezien de puree in dezelfde pan moest worden klaargemaakt. Toen de vis klaar was, kreeg ik hem niet uit de plastic verpakking. Waarschijnlijk doordat deze zo warm was geworden door het koken, waardoor het lipje te glad was en ik een schaar moest gebruiken. Daarna ging ik douchen, Skypen en gamen.

Op 9 september ben ik rond kwart voor negen opgestaan. Ik wilde blijven liggen, maar doordat ik nog van alles moest doen, besloot ik maar op te staan. Ik heb gestofzuigd, de wc schoongemaakt en mijn bed verschoond. Hierna ging ik naar de waserette, na te hebben gecontroleerd of ik alle was in de tassen had gedaan. In de oude stad was het behoorlijk druk op de terrasjes, maar bij de wasserette was het rustig: enkel een echtpaar. Helaas ging niet alle was in de wasmachine die ik wilde gebruiken. Daarom haalde ik er wat uit en zette de machine aan, maar hij begon niet te draaien. Ik begreep er niks van en wilde ook niets meer eruit halen, omdat ik bang was dat er water uit zou lopen zodra ik de deur zou openen. Ook was ik bang dat ik mijn geld kwijt was. Na een tijdje heb ik er toch maar wat uitgehaald en direcht nadat ik de deur weer had gesloten, begon de machine te draaien. Opgelucht ging ik zitten lezen en toen de machine klaar was, deed ik de was in de droger, betaalde en zette deze aan. Echter was veel maar halfdroog en ik twijfelde over wat ik nog een keer in de droger zou doen. Na deze wasbeurt, vouwde ik alles op, deed het in de tas en liep naar mijn kamer. Bij het huis aangekomen, ontdekte ik dat ik mijn sleutel vergeten was! Ik zocht geschrokken mijn zakken en tassen na, maar ik kon de sleutel niet vinden. Ik wilde de eigenaar bellen, maar de accu van mijn mobiel was te leeg (zeg maar leeg) om te bellen en radeloos liep ik naar een telefooncel, maar omdat geen bruikbaar nummer wist, liep ik weer terug en besloot om naar het centrum te lopen. Met mijn was ben ik naar de boulevard gelopen en besloot daar om naar het hotel te lopen. Hier legde ik mijn probleem uit aan de receptioniste (de aardige oudere vrouw) en vroeg of ze een oplader had voor mijn telefoon. Na een tijdje zoeken en een klein misverstandje over de stroominvoer, vond ze een Engelse stekker, maar die paste niet in de France stopcontacten. Gelukkig had ze ook een 'omzetter' waardoor deze wel paste en ik mijn mobiel kon opladen. Ik belde de eigenaar van het huis en legde de situatie uit. Hij vertelde me dat ik naar de buurman kon gaan om daar de sleutel te vragen. Hij zou de buurman bellen om te zien of ze thuis waren. Ik belde hem even later terug en hij zei me dat ik naar het huis kon lopen en de sleutel ophalen. Ik bedankte de receptioniste en liep naar het huis van de buren. Ik belde aan (twee keer, maar die tweede keer was onnodig). Hij liep meteen met me mee en deed de deur open. Ik bedankt hem en liep met alle spullen naar boven. De sleutel bleek nog in de keuken te liggen :\ Ik maakte die dag pasta carbonara. Dat ging gelukkig goed en het smaakte ook erg goed! Ik heb in mijn logboek geschreven en gegamet, al ging dat ook niet goed door de slechte internetverbinding. Ook Skypen ging niet goed, dus belde ik mijn moeder die dag maar even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7498

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: