40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

Blijf op de hoogte en volg Dion

13 Januari 2013 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Hier is weer een nieuw verslag; weliswaar van een maand geleden, maar toch.
Op maandag 10 december ben ik rond 8.40 uur naar het werk gelopen en bij de broodjeskraam zag ik Marc wat bestellen en ik begroette hem, maar hij zei me dat hij niet kon meelopen, omdat hij nog boodschappen moest doen. Bij het werk aangekomen, deed Audrey open en toen ik in de keuken kwam, zag ik daar Marc al staan! Dan had hij wel ongelooflijk snel gelopen. Ik had dan wel niet hard gelopen, maar toch. Ik wilde beginnen met bestanden in CRM te zetten, maar ik kreeg eerst nog de taak om vertaalde zinnen vanuit Excel in Pabo te zetten, waarmee ik ongeveer 1,5 uur mee bezig ben geweest. In de pauze heb ik de laatste hamburger die ik nog in de koelkast had liggen, opgewarmd en heb ik aan Audrey gevraagd hoe ik het best vanuit Boulogne met de trein naar huis kon. Ze zocht wat op en printte een schema uit van de TGV naar Maastricht. Na de pauze ben ik aan de tabellen met vertalers gaan werken en rond 3 uur kreeg ik een flinke energie-inzinking, waardoor ik moeite moest doen om niet vermoeid te kijken. Gelukkig werd dit minder en rond half 6 ben ik naar de Carrefour bij de Universiteit gelopen. Op mijn kamer heb ik risjt met kip hawaï met tomaat, geraspte wortel, taboulé en appelmoes gegeten. Voordat ik rond half 10 met mijn moeder skypte, skypte ik eerst nog met een schoolgenoot, Kevin. Ook heb ik nog League of Legends gespeeld. Hierna heb ik nog wat met Kevin en een vriendin geskypt, waarna ik op Facebook een vriendschapsverzoek zag. Dit verzoek kwam van een klasgenoot uit de brugklas, die ik daarna ook nooit meer heb gezien. Ik sprak hem aan en ik vertelde over mijn stage en hij zei dat hij niks bijzonders te vertellen had, maar dat hij natuurlijk genoeg had meegemaakt in de tussentijd. Rond half 12 ben ik gaan slapen.

Op dinsdag 11 december liep mijn gewone wekker af, iets wat nog niet was gebeurd tijdens de stage. Ik had dus óf het horlogealarm niet gehoord, óf deze is niet afgegaan. Rond 8.35 uur ben ik naar het werk gegaan. Die nacht was natte sneeuw gevallen, waardoor het op bepaalde plekken glad kon zijn. Op een dalend stukje vroeg een oudere man of ik hem wilde helpen door zijn hand vast te houden, zodat hij niet zou uitglijden bij het omhoog lopen. Ik ging vrij vreemd staan, alsof ik mezelf afzetten om maar niet naar voren te vallen; en soort schrap zetten dus, en ik pakte de man bij de hand. Hij bedankte me en zei dat ik moest uitkijken om niet te vallen. Op het wekr deed Audrey open en na even in de keuken te hebben gestaan, ging ik aan de slag met de vertalerslijst en rond 10 uur vroeg Justine me facturen te vouwen en in enveloppen te stoppen. In de pauze bedacht ik me dat ik nog het laatste voortgangsbericht moest schrijven en dat heb ik gedaan en wel zo uitgebreid dat ik nog minstens een half uur na de pauze nog ermee bezig was. Ook kreeg ik van Pierrick een tekst die ik in Word moest overtypen. Ik heb van ongeveer kwart voor 5 tot half 6 met Kevin geskypt (foei!). Op mijn kamer heb ik bami met wok/bamigroenten, kipnuggets en appelmoes gegeten. Na de afwas ben ik in het logboek gaan schrijven en met mijn ouders gaan skypen. Het internet viel weer weg en die kwam ook niet echt meer goed terug. Hiervan had ik ook last toen ik net een potje wilde beginnen. Rond kwart voor 12 lag ik in bed.

Op woensdag 12 december, de 'speciale' dag met de speciale datum', wilde ik naar de markt, maar daarvoor was ik te laat. Bij het werk deed Pierrick open Toen ik net op de eerste verdieping was, ging de bel en ik deed open. Voor de deur stond een vrouw, die vroeg daar Justine. Ik liet haar in de hal wachten en gaf dit door aan Pierrick, die het afhandelde. Ik ging verder met de vertalerslijst en in de pauze liep ik naar de broodjeszaak Sugar & Salt, waar ik een sandwich bestelde met een suikerdessert (ik weet niet wat de naam is, maar het is erg zoet en slecht voor je tanden :P) en een blikje Fanta Orange. Rond 3 uur kreeg ik weer de taak om zinnen vanuit Pabo in Excel te zetten. Het waren beschrijvingen van onder andere vibrators en tepelknijpers. Nadat ik rond kwart over 5 wegging, liep ik langs een groente- en fruitzaak, waar ik een kilo appels kocht. Op de kamer warmde ik de bami op en deed daar tomaat en courgette en at kipnuggets erbij, waarna ik me heb gedoucht en ik in het logboek ben gaan schrijven. Ook nodige Kevin me uit voor het Welkom-terug-en-housewarmingsfeest dat hij op 29 januari had gepland. Dat is iets waarin ik wel erg veel zin heb. Na nog 2 potjes League of Legends te hebben gespeeld en met Kevin en nog een klasgenote te hebben geskypt, ben ik rond half 12 gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 7505

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: