35ste verslag(donderdag 22 t/m zondag 25 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 35ste verslag(donderdag 22 t/m zondag 25 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

35ste verslag(donderdag 22 t/m zondag 25 november)

Blijf op de hoogte en volg Dion

02 December 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op donderdag 22 november vertrok ik rond 08.40 uur naar het werk, waar Marc de deur opendeed en waar ik verder ging met de vertalers die Matthijs heeft gevonden in Excel-tabellen te zetten. Al snel kreeg ik van Cécile een Excel-lijst met vertalers en ze vroeg me deze vertalers in CRM in te voeren. Daarbij moest ik steeds de volgende informatie erbij zetten: dat het om een student (of studente, maar dat maakt voor het programma geen enkel verschil) ging, deze in Barcelona in Spanje woont en nog een zekere instellling. Hierna stuurde Cécile me nieuwe bestanden met vertalers; deze moest ik op de 'gebruikelijke' manier invoeren. Rond kwart over 12 hield ik pauze, waarbij ik op internet rondkeek en in mijn biebboek las. Naast deze taak, kreeg ik ook de taak om opnieuw beschrijvingen uit Pabo in Excel te kopiëren. Deze keer waren het beschrijvingen van fetisj-artikelen (ik weet niet of ik het zo duidelijk heb gemaakt, aangezien ik niet helemaal de definitie van 'fetisj' ken), maar ook van parfum. Het waren er best veel en als ik in het begin niet was nagegaan of ik alle velden wel had gekopieerd, dan had ik een klein probleem gehad. Vervolgens ben ik weer verdergegaan met het in tabellen zetten van de vertalers. Op mijn kamer heb ik boerenkool opgewarmd en een gehaktbal in de pan gegooid. Na de afwas ben ik in het logboek gaan schrijven en heb daarna maar heel even met mijn moeder geskypt, aangezien het internet het niet goed deed en mijn laptop twee keer het blauw errorscherm kreeg. Wel heb ik daarna weinig last gehad van wegvallende verbindingen tijdens het gamen.

Op vrijdag 23 november ben ik ook rond 08.40 uur naar het werk vertrokken. Onderweg kwam ik Marc tegen en hij zei dat hij die morgen pas om 8 uur was opgestaan. Ik had eerst begrepen dat hij vanavond al om 8 uur in zijn bed zou liggen. Op het werk kreeg ik nieuwe bestanden toegestuurd van Cécile, die ik tot in de pauze invoerde. Daarna ging ik verder met het invoeren van 'Matthijs' vertalers' in de Excel-tabellen. Vlak voor het einde van de pauze kwam Antoine langs en hij stelde me zo goed als dezelfde vragen als een aantal maanden geleden: hoe lang ik nog stage moet lopen, waar ik vandaan kom, of daar waar ik vandaan kom ook leuke meiden te vinden zijn en of er ook leuke meiden te vinden zijn in Boulogne, of ik een vriendin had en of ik van Audrey hield... Toen ik hem daarna een beetje vreemd aankeek, voegde hij eraan toe dat hij het vriendschappelijk bedoelde. Aan het eind van de dag was ik wel erg moe van het invoeren van al die vertalers. Rond 16.20 uur was ik als laatste vertrokken, en daardoor moest ik het rolluik voor het raam dichtdoen en het licht uitmaken. Ik ben nog de kleine Carrefour bij de Universiteit binnengegaan, waar mensen van de Franse Voedselbank me ieder klant vroegen om een lang houdbaar product te kopen. Ik besloot een pak macaroni te kopen, aangezien op het blaadje ook pasta als voorbeeld stond. Op de kamer maakte ik aardappelblokjes met gekruide lapjes en wortelschijfjes. Na de afwas schreef ik in het logboek en heb ik met een oud-klasgenote en een klasgenote geskypt, waarna ik met een zwakke internetverbinding met mijn moeder heb geskypt en na een idiote 'slaapstand' van mijn laptop geforceerd beëindigd te hebben, heb ik nog een potje League of Legends gespeeld. Toch heb ik wel nog een uur zitten kloten met de internetverbinding. Helaas kon ik deze dag niet meer stemmen op de Top 2000, wat ik erg jammer vind!

Op zaterdag 24 november besloot ik rond twaalf uur naar het Théâtre du Rollmops te gaan, waar een gitaarvirtuoos optrad. In de hal van het huis, bedacht ik me dat ik Louik al een tijd niet meer had gezien en toen ik net de straat uitliep, kwam hij mij tegemoet. We begroetten elkaar, maar hij moest zich haasten omdat hij naar huis moest/wilde. Ik had moeite om het theater te vinden, terwijl het in dezelfde straat ligt als het gebouw waar ik eind oktober naar een rockfestival ben gegaan. Ik kwam erlangs, maar uit niets leek dat er iemand zou optreden. Ik stapte naar binnen en daar zag ik dat er toch wel iets te doen was. Ik ging in de zaal zitten en de gitaarvirtuoos, Jon Gomm, werd aangekondigd. Het is een Engelsman, die, zo zei hij zelf, geen Frans spreekt. Hij had een gitaar (klinkt wel logisch, maar dit is nodig om het uit te leggen) en die heet Wilma en hij vroeg ons om "Hello Wilma" te roepen als we begrepen waarover hij het had. Hij begon met een rustig nummer, maar daaruit bleek al dat hij er bedreven was in het gitaarspelen. Daarna vertelde hij dat hij op zijn 16de zijn eerste optreden had en dat hij nu voor het eerst optrad in Frankrijk. Verder vertelde hij dat hij normaal gesproken in Blackpool (zijn woonplaats) optrad, waar veel festivals en muziekevenementen worden gehouden. Toch heeft hij vaak opgetreden voor oudere, ongezellige bezoekers. Zij waren niet zo gezellig als wij! Deze ouderen vroegen hem wel eens een nummer te spelen dat zij kenden, of een dat hij kent XD Ook vroegen ze vaker of hij geen dansnummers kon spelen...nou daarvoor ben je bij hem toch aan het verkeerde adres. Het tweede lied was voor de helft in de taal van de Pakistanen (weet niet hoe die taal heet) en hij probeerde het geluid van een waterval (une cascade) na te bootsen met zijn gitaar. Verder zong hij een nummer over zijn eerste vriendinnetje, Gloria heette het nummer, dus ik neem aan ook de vriendin. Hij zou verder bij zijn volgende optreden in Frankrijk Frans spreken; dat beloofde hij. Na nog een vrij kalm nummer, waarbij hij ging zitten en vermelde dat het 'Wilde Westen-achtige' decor nu wel enig nut had (dat was namelijk voor een voorstelling later die dag), wilde hij ons leren drummen op een gitaar. Hij grapte dat 'monsieur Hollande' [H niet uitgesproken] had geëist dat het eind van elk muziekevenement iets educatiefs moest hebben. Hij legde ons een voor een de drum uit en liet zien hoe je het geluid kunt nabootsen. Dat vond ik wel erg leuk om te zien en hij gaf er ook een leuke draai aan door te vertellen dat drummers altijd op de achtergrond zitten, omdat hun lichamelijke uitstraling niet heel mooi is. Voor een combinatie van twee 'drums' had hij zijn eigen ritme en niet het 'eins, twei, drei-ritme' waar de Duitsers zo gek op zijn :P
Ook speelde hij een stevig rocknummer, al was dat niet het laatste. Hij kwam nadat hij in eerste instantie van het podium was gelopen, terug om nog een laatste nummer te spelen -na een luid applaus wat nog net geen 'encore, encore' was. Dit was een cover van Radiohead, don't leave me dry/high(?) en daarna bedankte hij ons voor onze komst, want hij had niet verwacht dat zo veel mensen erop af zouden komen, ook al was het gratis. Toen ik buiten stond, twijfelde ik of ik niet terug naar binnen zou gaan om te kijken of ik er cd's kon kopen, want ik ben wel van plan meer van deze artiest te gaan beluisteren. Dat heb ik niet gedaan.
Ik ben wel naar de bibliotheek in de oude stad gegaan om daar een foto-expositie te bekijken over stammen in India en Ethiopië. Dit waren erg mooie, grote foto's, waarbij het soms net leek alsof je zelf daar op die plek stond. Na ongeveer een uur was ik rondgelopen, nou ja, het liep in een vierkant, maar ik neem aan dat 'rondlopen' juist is. Daarna heb ik mijn haren laten knippen, waarbij ik toch wel het gevoel had dat de dame die me knipte een beetje snel wilde klaar zijn. Ze schoor met de tondeuse mijn haar voor mijn gevoel namelijk net alsof ze shoarmavlees aan het afsnijden was... In ieder geval ben ik daarna naar het kleine winkeltje in de oude stad gegaan (op en neer gelopen dus), waarna ik op mijn kamer vlindermacaroni met een rundervink (haha) at. Ik wilde daar carbonarasaus bij doen, maar die was bedorven... Vervolgens heb ik me gedoucht en heb ik onder het skypen met mam in het logboek geschreven. Ik zit nu wel nog steeds met het probleem dat mijn SD-kaartje van de fotocamera vastzit in mijn laptop... Ik dacht namelijk dat die in een bepaalde (enige) gleuf hoorde, maar blijkbaar dus niet.
Ik heb nog League of Legends gespeeld, waarna ik nog met een klasgenote heb geskypt en rond kwart over 1 ben gaan slapen.

Op zondg 25 november ben ik rond half 10 opgestaan en heb schoongemaakt, gestofzuigd en ben ik toch maar naar de wasserette gegaan. Daar waren meer mensen. Ik had geluk dat een vrouw net klaar was met haar wasbeurt, waardoor ik dus mijn was in die grotere (6 kg) trommel kon stoppen. Ondertussen dat de wasmachine draaide, las ik in "Enjeux les Echos". Na toch wel een hele tijd wachten, kon ik het in de droger stoppen. Na de eerste droogronde, was zo goed als alles nog vochtig en na de tweede ronde was de was prima droog Op de kamer legde ik de was op de juiste plek en hing de nog natte was, die was er blijkbaar wel nog, op het rek. Daarna heb ik het online logboek bijgewerkt; hier ben ik ongeveer rond half 2 mee begonnen en ben er, met een korte pauze tussendoor om soep te maken, pas rond half 6 mee kunnen stoppen. Ik heb in deze lange periode 'slechts' twee weken kunnen bijwerken. Hierna heb ik bami gekookt met wokgroenten, hamblokjes en boemboe, zoetzure smaakmaker, gegeten. Dat smaakte erg goed. Na de afwas ben ik in het logboek geschreven en heb daarna met mam geskypt en vervolgens met vele wegvallende verbindingen League of Legends gespeeld.

Nou nou nou, toch nog erg lang... jeetje.

  • 02 December 2012 - 16:45

    Jenneke:

    High and Dry Dion ;).

  • 02 December 2012 - 17:27

    Dion Van Der Looij:

    Weet je dat ik eerst nog enkele regels van het verslag moest nalezen om je reactie te begrijpen? Ik had het gelukkig wel door voordat ik bij dat deel was. Ik zat er dus wel dichtbij; heb zowel high, als dry gebruikt in de titel :P Maar die Jon zong gewoon "Don't leave me" er elke keer bij ;)

  • 16 December 2012 - 16:24

    Gerrie En Noelle:

    Haa Dion

    Hoe gaat het daar? Schiet de tijd een beetje op?
    Het is vandaag zondag en ik heb vanmiddag samen met Noelle je verslagen weer eens gelezen, erg leuk!!
    Hier gaat alles zijn gangetje en Noelle is fanatiek met de studie Frans bezig.Ze loopt stage op het College, leuk hè? Aankomend schooljaar wil ze in deeltijd de lerarenopleiding gaan doen.In februarie vertrekken we weer naar Haiti voor een bezoek aan de familie van Guy. Ze zouden toch hier naartoe komen maar dat is niet gelukt, ze krijgen geen visum helaas! We wensen je hele fijne feestdagen toe en tot snel! groetjes en een dikke kus van ons allemaal! xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 7510

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: