34ste verslag(maandag 19 t/m woensdag 21 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 34ste verslag(maandag 19 t/m woensdag 21 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

34ste verslag(maandag 19 t/m woensdag 21 november)

Blijf op de hoogte en volg Dion

27 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op maandag 19 november dacht ik dat ik, toen ik nog in bed lag, mijn ouders in de keuken hoorde, maar toen ik na het opstaan en aankleden keek, was er niemand. Ik liep naar beneden naar waar zij sliepen en daar lag mijn vader nog in bed en ze vroegen of ik al ongeveer een half uur op was, aangezien ze ongeveer voor gedurende die tijd iemand boven hen hoorde lopen. Dat was ik niet, dus dat moest Nathalie zijn geweest die we alle drie hadden gehoord. Blijkbaar is het dus nog best wel gehorig in het huis. Vervolgens hebben we ontbeten en hebben mijn ouders hun spullen bij elkaar gezocht en hebben we rond half 9 afscheid genomen, waarna ik naar het werk liep en mijn ouders de spullen in de auto laadden. Ik kwam ruim op tijd aan op het werk, waar nadat ik een tijd had gewacht, Mathilde de deur open maakte. Op het kantoor ben ik verdergegaan met het invoeren van de vertalers in CRM,C waarna ik rond half 10 kreeg ik weer de taak om vertaalde zinnen vanuit Excel in Pabo over te zetten. Ik ben hier 1,5 uur mee bezig geweest. Cécile had me heel veel nieuwe bestanden met vertalers gestuurd en dat terwijl ik nog niet eens klaar was met de bestanden van de week ervoor! Bij het opslaan van de bestanden maakte ik een fout: ik wiste per ongeluk een bestand, maar dat was gelukkig snel hersteld! Fjoew. Ook zag ik dat ik ongeveer 5 bestanden niet had opgeslagen en ik dus weer de namen van de daaropvolgende bestanden moest wijzigen. In de pauze heb ik in het biebboek gelezen en rond half 5 vroeg Anette me of ik haar mails had ontvangen. Deze had ik ontvangen en dat waren de digitale versies van de Spaanse documenten van Aquavac. Ik hoefde hier alleen maar de handgeschreven fragementen in de digitale versie te zetten. Ik had echter ook nog steeds de CRM-taak, maar Anette zei dat dat kon wachten en toen ik dit aangaf aan Cécile zei ze dat dat inderdaad kon wachten. Dus ik begon hieraan. Rond half 6 ben ik gegaan en heb ik op mijn kamer wortelstamppot opgewarmd en daarbij een rundervink (rare naam eigenlijk) gebakken. Vlak na het koken, kwam Nathalie terug en vroeg me hoe ik had geregeld dat mijn ouders konden blijven, aangezien ze wilde dat haar vriend die zondag zou blijven overnachten. Ik legde haar uit dat ik dit had gevraagd aan de huiseigenaren, maar aangezien deze er niet waren, kon ze dit dus niet vragen. Na de afwas ben ik in het logboek gaan schrijven en heb ik League of Legends gespeeld en met een klasgenote geskypt.

Op dinsdag 20 november moest ik me haasten om op tijd op het werk te komen, maar gelukkig lukte me het om op tijd te komen! Ik zag daar Marc naar binnen gaan en hij liet de deur openstaan. Ik vroeg hem in de keuken hoe de reis naar Engeland was geweest en hij zei dat hij het geweldig had gehad in Oxford en er veel universiteiten had zien liggen. Dit vond ik apart, want ik dacht dat er maar 1 universiteit lag (je kunt wel raden welke). Daarna ging ik verder met het invoeren van de handgeschreven tekst en op een gegeven moment vroeg Audrey of ik daarmee klaar was, omdat Wulfran (de letterlijk grote baas) de documenten wilde hebben. Ik heb daarom maar het document dat ik al afhad, opgestuurd. In de pauze heb ik het kebabbroodje dat ik had meegenomen, opgegeten. Nadat ik het tweede documenten ook had opgestuurd, kreeg ik van Wulfran de gecorrigeerde versie van het eerste terug. Hij belde even later naar Audrey, die me de telefoon gaf en hij legde me uit wat ik moest verbeteren. Dat deed ik dan ook! Diezelfde correcties heb ik ook in het tweede document aangebracht en ik heb ze beide teruggestuurd. Rond kwart over 4 moest ik weer vertaalde zinnen in Excel overzetten naar Pabo. Ook nu waren het weer beschrijvingen van erotische dvd's. Rond 5 uur ben ik gegaan en heb ik me een brood gehaald en maakte ik rijst met kip hawaï; ik had namelijk een groot pak rijst van mijn moeder gekregen, dus daar moest ik natuurlijk wel van eten ;) Daarna ben ik naar de bieb gegaan om het biebboek in te leveren en om een nieuw te lenen. Rond 8 uur riep de medewerker echter dat ze gingen sluiten en ik had nog niet besloten welk boek ik zou lenen. Ik pakte daarom maar een boekje dat ik me al wat langer leuk leek, maar dat me toch altijd net wat te lastig leek en eigenlijk voor het einde van stage bewaren. Rond kwart over 8 begon ik met het schrijvenin mijn logboek, waarna ik met mijn moeder skypte en een potje League of Legends speelde.

Op woensdag 21 november ben ik rond 8.40 uur naar het werk gegaan, waar Marc opendeed en ik verder ging met het invoeren van de vertalers in CRM (niet zo veel variatie, dat weet ik). In de pauze warmde ik de meegenomen rijst op, die ik eerst op het kantoor van Florian en Marc op wilde eten, maar omdat Sébastien liever niet wilde vanwege de geur, liep ik naar de pauze. Daar kwam ik erachter dat ik het flesje water niet goed had afgesloten en in de plastic zak had gestopt. Hierdoor lag er een plas water in de keuken, dat ik met vrij veel papier heb opgeveegd. Ook bleef de plastic zak nog nadruppelen en lag er ook richting de keuken een spoortje van waterdruppels. Na de pauze bleek kwam ik erachter dat ik weer 5 bestanden vergeten was op te slaan (dat gebeurt zo vaak omdat de bestanden dezelfde naam hebben en dus is een fout snel gemaakt). Vervolgens heb ik me beziggehouden met het invullen van de vertalers in de tabellen. Rond half zes ben ik gegaan en heb ik nog boodschappen gedaan bij de Carrefour in de straat van de universiteit. Op mijn kamer heb ik aardappelkoeken (ja koeken) met wokgroenten en kipsaté gegeten. Nathalie vroeg ze me of ik in deeltijd of voltijd werkte, maar toen ik haar vertelde dat ik stage liep, zei ze dat deel- of voltijd dus niet uitmaakt. Ze vroeg me aarzelend wat ik verdiende en toen ik zei dat ze het moest gokken, zei ze dat het minimum 417 euro bedraagt :O En ik maar denken dat ik veel krijg voor de stage; blijkt het gewoon zo goed als het minimum te zijn. Onder het eten heb ik met twee klasgenoten geskypt en na de afwas ook met mijn moeder, waarna ik in het logboek heb geschreven en een potje League of Legends heb gespeeld!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 7518

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: