31ste verslag (donderdag 8 t/m zondag 11 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 31ste verslag (donderdag 8 t/m zondag 11 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

31ste verslag (donderdag 8 t/m zondag 11 november)

Blijf op de hoogte en volg Dion

25 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op donderdag 8 november ging mijn wekker af en ik moest deze snel uitzetten, omdat ik niemand wilde wakkermaken. Bij het aandoen van de schoenen bedacht ik me dat ik de pasta was vergeten die ik wilde meenemen naar het werk, waardoor ik dus weer terug omhoog moest. Toen ik eenmaal onderweg was, hoorde ik iemand mijn naam roepen. Ik keek naar links en zag Marcs gezicht en ik zei dat ik kon instappen. Onderweg vertelde hij dat hij de auto van zijn vriendin had geleend (een limoengroene), zodat zij niet hoefde te betalen bij het parkeren aan het station. Hij gaat blijkbaar ook iedere week naar Lille, en hierdoor is hij de dag erna niet goed wakker - wat dus die dag het geval was. Bij het werk zagen we Florian en Audrey kwam ongeveer gelijk met ons aan en Marc deed het rolluik omhoog. Binnen ging ik verder met het invoeren van de vertalers uit de bestanden van Cécile. In de pauze warmde ik de pasta op en ging ik onder zitten, maar omdat de pasta nogal rook, vroeg Sébastien of ik in de keuken wilde gaan zitten. Dat deed ik en daar at ik de pasta op. Ook vroeg ik of Justine tijd had om het evaluatieformulier in te vullen, maar daar had ze geen tijd voor. Terug naar boven ging ik de meegenomen ansichtkaarten schrijven. Rond het einde van de pauze kwam Justine ons mededelen dat we de vaat meteen in de vaatwasser moesten zetten en niet in de gootsteen. Ik kwam erachter dat ik een aantal bestanden niet had opgeslagen, waardoor ik de opvolging van de nummers van de volgende bestande moest aanpassen.
Rond half 6 was ik klaar en deed ik onderweg naar mijn kamer de brieven op de brievenbus en op mijn kamer maakte ik soep. Tijdens de afwas vroeg Nathalie was 'bonjour' was in het Nederlands, evenals nog wat andere Franse woorden. Ook vroeg ze waar ik vandaag kom, waarop ik vroeg of ze Eindhoven kende. Ze zei dat ze ervan had gehoord en vroeg hoe je dat uitsprak. Zo kwamen we op het idee om een keertje uit te gaan en haar wat Nederlands te leren (er nog niet van gekomen). Vervolgens ging ik 'oude' spellen spelen en skypte ik met mijn zus.

Op vrijdag 9 november vertrok ik rond 8.40 uur naar het werk, waar Marc opendeed en ik controleerde of ik alle vertalers in CRM had ingevoerd. Ook nu zag ik dat ik er weer 3 was vergeten, waardoor ik de nummervolgorde moest aanpassen. In de pauze at ik de soep en vroeg Justine of ik na de pauze facturen wilde vouwen en dat deed ik dan ook, na eerst nog meer bestanden te controleren en in te voeren. Ook na het vouwen heb ik vertalers in het systeem gezet. Rond 4 uur was ik hiermee klaar en ging ik boodschappen doen bij de Carrefour. Toen ik hiervan terugkwam, vroeg ik aan Brigitte of mijn ouders het weekend erna kon blijven overnachten, maar ze was bang dat dat niet zou gaan en ging het met Serge overleggen. Op de kamer skypte ik met mijn moeder, waarna ik de overgebleven soep opat (was blijkbaar veel) en maakte ik een sandwich met ham en kaas (nou ja, een bijna kant-en-klare die ik moest opwarmen in de pan). Serge kwam even later naar boven om me te vertellen dat het in orde was dat mijn ouders zouden komen. Na de afwas speelde ik League of Legends met een oud-klasgenoot van de middelbare school, waarna ik een potje heb gespeeld met mijn achterneefje. Ik ben pas rond 3 uur gaan slapen.

Op zaterdag 10 november wilde ik eerst niet om 10 uur opstaan, maar dat leek me wel het best en dat heb ik dan ook maar gedaan. Na even achter de laptop te hebben gezeten, liep ik naar de Carrefour, waarna ik naar de markt ben gelopen, waar ik appels en kiwi's heb gehaald. Vervolgens heb ik brood gehaald en kwam ik erachter dat ik niet genoeg geld bij me had (wut?! >O<) en moest ik gaan pinnen, waarna ik direct het brood heb betaald. Op mijn kamer bekeek ik drie afleveringen van Allo Allo en besloot ik om naar de bioscoop te gaan en ik keek op internet welke films er draaiden. Het was al rond half 4 en ik besloot Stars 80 te gaan kijken. Ik moest me wel haasten en ik wist ook niet zeker of ik op tijd zou komen. Gelukkig kwam ik wel op tijd, al durfde ik eerst niet meteen de zaal binnen te gaan. Stars 80 gaat over twee mannen die besluiten om de 'oude' jaren '80-sterren bijeen te brengen en ermeer op toernee te gaan. Na initiële strubbelingen lukt het hen toch om de zalen vol te krijgen en het laatste concert is dan ook in het Stade de France in Parijs! Een leuke film, met nog twee voor mij bekende nummers, die blijkbaar zijn gecoverd. Terug op mijn kamer heb ik spiraalspaghetti gemaakt met vissticks en heb ik me gedoucht. Verder heb ik met de oud-klasgenoot van de middelbare League of Legends gespeeld en heb ik in het papieren logboek geschreven, waarna ik met mijn moeder heb geskypt.

Op zondag 11 november was het Armistice, waarvan ik enkel iets heb gemerkt door een langdurige toetertoon, om het zo maar even te noemen. Ik ben rond kwart over 10 opgestaan, waarna ik heb gestofzuigd, heb schoongemaakt en de rest van de dag heb besteed aan het bijwerken van dit logboek. Dat heeft heel lang geduurd en ik kreeg er op ten duur genoeg van. Het opslaan ging weer niet zo goed en heb vaak pagina's moeten herladen. Voor en tijdens het eten heb ik een deel van de live-cd van Coldplay gekeken. Ik at bami met bamigroenten, sla en hamblokjes. Hierna heb ik met mijn moeder geskypt en onder het gamen heb ik in het logboek geschreven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 7530

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: