30ste verslag (maandag 5 tot en met 7 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 30ste verslag (maandag 5 tot en met 7 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

30ste verslag (maandag 5 tot en met 7 november)

Blijf op de hoogte en volg Dion

25 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op maandag 5 november ben ik rond kwart voor 9 naar het werk vertrokken, waardoor ik me moest haasten. Florian en de stagiar waarvan ik de naam niet weet, stonden buiten te roken en Florian drukte op de bel. Marc deed open en boven ging ik verder met de Nike-tekst; ik keek nog een keer na of ik alle 'Store-woorden' had aangepast en kreeg ik van Antoine een andere taak. Deze taak bestond uit het opslaan van alle links van een website over breuken die je aan je handen, armen en schouders kunt oplopen, zodat Antoine deze links kon gebruiken. In de pauze heb ik wat op internet gezeten, heb me thee gehaald en ben in het kantoor waar Florian ook zit gaan zitten en heb daar in het biebboek gelezen. De stagiar vroeg me of mijn Engels goed was en of ik wist wat 'logo' in het Engels was. Omdat ik daar geen goed antwoord op wist, ging hij het aan Abigail vragen, die naar haar huis was gegaan om te eten, zoals iedere dag. Na de pauze heb ik aan Audrey gezegd dat ik klaar was met de Nike-tekst. Vervolgens ben ik tot kwart voor 6 verdergegaan met sourcen en dan vooral met het nagaan van welke vertalers ik al het CV had. Hierna heb ik brood gehaald, om vervolgens op mijn kamer aaardappelbolletjes met kipsaté en erwtjes en worteltjes, sla en appelmoes te eten. Toen ik net klaar was met koken, kwam Nathalie terug en ze wilde me twee wangzoenen geven, waarop ik in een automatisch reactie haar twee wangzoenen gaf. Ik zei dat ik dat als Nederlander niet gewend was. Even later kwam ik erachter dat ze me een pak melk had gekocht, aangezien ik mijn twee pakken was vergeten bij de wasserette. Na de afwas, die ik maar op me had genomen, aangezien ik de meeste afwas had gemaakt, schreef ik in mijn logboek.

Op dinsdag 6 november ben ik rond 8.40 uur vertrokken en ik kwam op tijd aan op het werk; sterker nog: Justine moest opendoen, omdat er nog niemand anders was. Op datzelfde moment kwamen ook Florian en de stagiar eraan. Die dag belde ik, na een kleine controle, de vertalers uit Nederland, België en Duitsland. In de pauze ging ik weer in het kantoor van Florian en de stagiar zitten, waar hij alleen zat. Even later kwam Florian terug en hij vroeg me welk boek ik aan het lezen was. Ik liet hem de titel zien (Rencontre à l'Est) en hij vroeg of het een moeilijk boek was, waarop ik antwoordde dat de passé simple nogal vaak erin voorkwam. Daarna vroeg de stagiar of 'could allow' een goede Engelse constructie was. Ik dacht eerst van niet, maar na het te hebben opgezocht op internet, bleek dit toch wel goed te zijn. Na de pauze ging ik vervder met bellen en dan voornamelijk de Amerikaanse vertalers. Bij een voicemial bleek mijn bericht te lang, doordat ik de letters van het e-mailadres een voor een opnoemde. Een vertaalster vertelde dat ze al ooit eens door WTS was benaderd en dat ze in principe al toegelaten was. Toen ik dit aan Tinka navroeg, bleek dat ze niet in hun systeem stond. Verder gaf Audrey me de taak om vertaalde zinnen vanuit Excel in Pabo over te zetten. Ik kwam erachter dat ik bij de vorige keer een aantal zinnetjes was vergeten vanuit Pabo in het Excel-document te zetten, waardoor deze dus niet waren vertaald. Ik gaf dit aan aan Audrey en ze gaf me de opdracht dit onmiddelijk recht te zetten. Ook kwam Laura voor heel even terug en ging ik tot half 6 sourcen.
Op mijn kamer heb ik spaghetti met hamblokjes, sla en appelmoes gegeten en ik ben rond kwart voor 8 begonnen met het bijwerken van mijn logboek. Verder heb ik gegamed en met heel veel moeite en vele keren pagina herladen, geprobeerd de Dinoshow te kijken.

Op woensdag 7 november vertrok Nathalie eerder dan ik, terwijl ik toch ten doel had gesteld dat ik voor half 9 zou vertrekken, maar het werd half 9. Op de markt haalde ik me tomaten en twee courgettes en bij het werk aangekomen, deed Marc open. Ik ging weer vertalers zoeken en in de pauze ging ik onder op de bank zitten, maar op een gegeven moment vertrok iedereen om buiten de deur te gaan eten. Ik zat op dat moment dus in mijn eentje. Sébastien kwam nog even in de ruimte, maar ook hij vertrok al snel. Vervolgens kwam Pierrick binnen en hij vertelde me dat ik Mariek moest e-mailen dat ze me kon bereiken voor een voor mij toen nog onbekende taak. Toen ook hij weg was, besloot ik ook maar buiten de deur te gaan eten, al was dat nog niet zo makkelijk te bepalen waar. Ik liep een zaak binnen en at er een salade met charoloo-ham en geitenkaas. Terug op het werk deed Pierrick open en ik stuurde een mail, waarna ene Cécile me opbelde en me uitleg gaf over CRM, een systeem waarin vertalers worden opgeslagen. Ze gaf me de gebruikernaam en het wachtwoord door, waarna ik eerst de 85 bestandjes die ze me via de mail had toegestuurd, opsloeg. (het zijn er elke keer wel veel). Rond kwart voor zes vertrok ik en douchte ik me eerst, waarna ik Culiquickpasta tomaat-mozarella ging maken. Nathalie kwam terug naar boven met een bord pannenkoeken die ze van Serge en Brigitte had gekregen. Na de afwas ben ik gaan schrijven en kon ik weer 'genieten' van niet-ladende internetpagina's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 7514

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: