Zestiende verslag (vrijdag 21 t/m zondag 23 sept) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu Zestiende verslag (vrijdag 21 t/m zondag 23 sept) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

Zestiende verslag (vrijdag 21 t/m zondag 23 sept)

Blijf op de hoogte en volg Dion

28 Oktober 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op vrijdag 21 september wilde ik weten of er die dag ook markt was, dus ik ben eerder dan gewoonlijk vertrokken, maar helaas was er geen markt. Ik liep daarom maar meteen door naar het werk. Ik wilde rustig lopen, maar dat lukte niet. Bij het bureau aangekomen, deed Audrey open en even later deed ik de deur open voor Charline en ik vroeg haar "hoe het ging". Ik ging verder met de vertaling over Syrië, waaraan ik de dag ervoor was begonnen (geloof ik). Al snel waren er echter alweer projecten binnengekomen en liep ik naar beneden. Opnieuw moest ik vertaalde zinnen kopiëren en plakken uit Excel en daarna drie andere aanvragen downloaden (télécharger) en naar de vertaalster Engels, Kirsty, sturen. Opeens kwam ter sprake dat Charline jarig was en we feliciteerden haar. Na twee kostenramingen was er niks meer te doen voor mij en dus ging ik verder met de vertaling. Tot aan de pauze heb ik hieraan gewerkt, waarna ik mijn voortgangsbericht ging schrijven, aangezien de meiden onder hen uiteten waren. De deadline hiervoor was die dag, dus dat moest wel gebeuren. Het was vrij veel werk, maar ik had genoeg tijd. Na weer een tijd aan de vertaling te hebben gewerkt, riep Justine me naar boven. Ze vroeg me of ik de facturen voor de cliënten wilde vouwen, ze in enveloppen wilde stoppen en deze bestempelen. Ik moest wel opletten, omdat er facturen bij waren die uit meerdere bladzijdes bestonden en dus bij elkaar in één envelop moesten. Terwijl ik dit aan het doen was, kwam Pierrick, de algemeen directeur langs. Hij is erg aardig en liet me zien hoe ik sneller kon vouwen en zei me dat ik niet zo precies hoefde te vouwen als ik deed. Hierna ging ik weer verder met de vertaling, maar rond kwart voor vier vroeg Justine of ik nog meer facturen wilde vouwen. Nu kwam Abigail langs om te vragen of het opschoot en ze liet me haar manier van vouwen zien, maar die leek mij net iets lastiger dan de manier die ik gebruikte. Rond half 5 was ik klaar en mocht ik naar huis. Iedereen op mijn verdieping was al naar huis en ik bedacht me dat ik nog naar de Carrefour moest en daar ging ik dan ook heen. Vervolgens ging ik nadat ik de boodschappen thuis had neergezet, een pizza halen. In mijn straat zag ik drie wagens met paarden ervoor en even later nog vier, die uit de oude stad kwamen. Dat was een mooi gezicht. De pizzaria bleek te zijn gesloten en daarom liep ik naar een kebabzaak. Ik bestelde een kebab met samourai-saus en groenten. Op de tv daar was een quiz op, waarbij ook een kijkersvraag werd gesteld. Die was als volgt: "Welke accessoire dat je om je taille draagt, zoeken we? Er stond al .EINTURE en men moest 1 of 2 sms'en. 1 voor de letter C en 2 voor de letter P. Nou welke letter zou dat zijn geweest? Ik heb in het papieren logboek geschreven, geskypt en League of Legends gespeeld.

Op zaterdag 22 september heb ik tot ongeveer half 1 met een klasgenoot geskypt, waarna ik ben gaan stofzuigen. Mijn ouders belden rond half 2 dat ze al bijna in Boulogne waren en dus wachtte ik ze bij de voordeur op. Ik zag bij de voordeur een kaart van mijn zus en d'r vriend, die ik later naar mijn kamer. Toen mijn ouders waren aangekomen, brachten we de spullen die ze hadden meegenomen naar mijn kamer. Dit kostte veel moeite, want het was een grote hoeveelheid. We moesten tussendoor uitrusten. Daarna zijn we naar de Carrefour gegaan en hebben we op mijn kamer rijst met kip hawaï gemaakt. Smaakte goed! We keken ondertussen naar een dvd van the Kings of Leon at the O2 stadium in London en daarna naar twee afleveringen van House (al was het vooral ik die dat wilde ;]) Mijn ouders gingen tijdens de eerste aflevering slapen en ik heb nog gegamet, maar niet in mijn logboek geschreven.

De zondag was op het bezoek van mijn ouders na, saai en stom. Ik stond rond kwart voor 9 op en na het ontbijt zijn mijn moeder en ik naar de wasserette gegaan. Er was niemand, hoewel wel de schoonmaker langskwam. Op de terugweg kocht ik twee pakken melk en op de kamer hebben we niks gedaan. Dit kwam doordat de het de rest van de dag regende. Hierdoor konden we niet naar het Fête du Cheval, waar ik heel graag heen was gegaan, ook omdat mijn ouders er waren en we dan wel wat te doen zouden hebben. We hebben taco's gegeten en vervolgens zijn mijn vader en ik de eigenaren gaan betalen, maar ze nodigden ons uit om te gaan zitten en een heel gesprek volgde. We praatten onder andere over hoe oud de kathedraal [de Notre Dame] was; dat ze pas rond 1920 was gebouwd, maar erg was beschadigd in de oorlog door een Engels bombardement. Bij dit bombardement is een heel groot deel van Boulogne gebombardeerd. Later kwam Brigitte terug van zingen in de kathedraal en zij vertelde nog dat Boulogne de tweede pelgrimsstad van Frankrijk is (geweest) en we praatten nog over religie en de consumptiemaatschappij. Hierna betaalden we en liepen we terug naar de kamer. Deze avond heb ik wel in het logboek geschreven. De volgende dag zouden mijn ouders alweer gaan. :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 7520

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: