Vijfde verslag (vrijdag 31 augustus) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu Vijfde verslag (vrijdag 31 augustus) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

Vijfde verslag (vrijdag 31 augustus)

Blijf op de hoogte en volg Dion

08 September 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op vrijdag deed ik de dingen zoals gewoonlijk en ging naar het werk en kwam onderweg Fleur tegen, maar ik liep gewoon door, omdat ik zag dat ze aan het lezen was. Bij het werk aangekomen, zag ik net een collega van de administratie, Mathilde, die na even gepraat te hebben met een bekende, de deur opemaakte. Toen ik op het bureau was, ging de bel twee keer en ik vroeg aan Mathilde of ik de deur moest openmaken. Dat mocht, maar hoefde niet. Ik liep naar beneden en deed de deur open. Daar stonden, Fleur, Charline, Laura en Claire. Toen ik weer boven was, ging ik aan het werk. Later kwam Justine langs en ik vroeg haar of ik mijn Placement Agreement mocht uitprinten. Dat mocht ik doen en ik moest het document naar Laura doorsturen, zodat zij het kon uitprinten. Ik bekeek het document nog een keer door en haalde overbodige witregels en stukken zonder tekst weg. Ik maakte kennis met de projectleidster, Flavie en nog voordat ik klaar was met het document doorkijken, werden we opgeroepen om op het bureau van Claire, de 'pauzekamer' te komen. Daar kregen we een chocoladebroodje aangeboden en begonnen ze te praten over de gang van zaken, tenminste dat denk ik. Ook vroeg Mathilde of ik mee wilde naar een restaurant op zaterdag. Dat leek me een leuk idee, dus ik zei ja en vroeg hoe laat. Daar kreeg ik geen concreet antwoord op, maar Mathilde was wel al aan het reserveren. Tijdens het eten van het broodje had ik geknoeid en ik ging een papiertje halen om het op te vegen, maar toen ik aan het opvegen was, kreeg ik in de gaten dat de rest dat wat overdreven vond. Daarna gingen we weer verder met het werken en ik ging verder met het aanpassen van het document en toen ik daarmee klaar was, stuurde ik het naar Laura en zij printte het uit. Ik vroeg aan Fleur of ik het goed begrepen had dat we zaterdag (de dag erna) naar het restaurant gingen, maar zij zei dat het die dag was.Dat was wel een verrassing. voordat ik het wist gingen we erheen met twee auto's, vijf personen in elke auto. Daar aangekomen, gingen we aan en tafel zitten en er werd meteen vrolijk gepraat. Ik verstond er niet veel van. De 'ober' kwam ons vragen wat we wilden drinken. Ik nam, zoals gewoonlijk, een cola. Vervolgens kwam hij ons vertellen wat er op het menu stond, en al probeerde ik het te volgen, ik kon dat niett zo goed volgen, dus toen ik aan de beurt was om te bestellen, zei ik dat ik niet alles begrepen had en mijn collega's vertelden erbij dat ik nog niet zo goed Frans kon en darop legde de man het rustig uit en ook deels in het Engels. Ik ging voor de kip met rijst; daarvoor kregen we een voorafje, bestaande uit een toast met ik geloof zalm. Daarna kwam het hoofdgerecht. Ik vond het erg lekker en ik vond het ook een bijzondere combinatie: een niet in stukjes gesneden kip, met rijst en stukjes tomaat. Onder het eten ging er ook iets mis met de deur van de wc's, maar wat daar precies mee was gebeurd weet ik niet, behalve dat de deur niet meer zo goed dicht kon. Ook kregen we de keuze uit rode wijn of rosé. Ik ging voor de rosé, al blijkt dat het gebruikelijker is om rode wijn te drinken na vlees gegeten te hebben, maar de keus bleef aan mij. Toen gingen we proosten en Mathilde heette me welkom bij het bedrijf. Met het eten was ik als veruit het laatste klaar. toen was het tijd om te gaan. We rekenden af. Dit gebeurt met de bankpas. Die geef je af en je zegt wat je hebt gegeten en gedronken en de 'ober' rekent uit wat dat kost en steekt je bankpas in de pinautomaat, waarna je je pincode kunt invoeren. Toen iederen dat gedaan had, ging ik nog bij drie jongens/mannen van mijn werk staan, die nog een alcoholische drank nadronken en ze gaven mij een soort Vieux. Ik nam een slok en man... wat is dat spul sterk zeg! En dat liet ik merken. Anthony maaktede grap door te zeggen dat we net zo lang daar zouden blijven totdat ik het op had. Ik wilde me niet laten kennen, dus ik dronk het glas voor mijn doen wel erg snel leeg. De rest was er geloof ik een beetje verbaasd van. Daarna stapten we in de auto . Ik was met de andere auto gekomen, maar omdat ik de anderen nergens meer zag, ging ik met de jongens mee. Onderweg vroegen ze me of ik een auto had en welke dat was en ze wensten me 'Bienvenue en France'! Eenmaal terug gingen we weer aan het werk. Anthony vroeg me of ik de alcohol voelde en ik moest toegeven dat ik hem een beetje voelde. Daarna ging ik rond kwart over vier naar huis, wenste een aantal collega's een fijn weekend. Die dag ben ik na het werk naar de Universiteit St. Louis gegaan voor een huurdersverzekering. Ik moest de universiteit zoeken, maar dat was op zich niet zo heel moeilijk. Bij de deur gekomen, dacht ik eerst dat die gesloten was, maar toen ik bijna weg wilde gaan, liep ik terug en probeerde de andere deur (een 'tweedeurs'-deur om het zo maar te zeggen. Binnen liep ik naar de ontvangstbalie en vertelde de man daar dat ik een huurdersverzekering wilde afsluiten. Hij stelde me enkele vragen en liet me daarna zien waar ik moest zijn en hij liep zelfs met me mee. Op de plek aangekomen, werd ik begroet door ik denk een student die voorlichting gaf daar en ging aan zijn tafel zitten. De andere tafel was denk ik een concurrent, zoals de man achter de balie had uitgelegd. Ik legde uit dat ik een huurdersverzekering wilde en dat ik een Nederlandse student was. Ook hij stelde wat vragen en ging vervolgens bellen. Maar blijkbaar nam niemand op, dus hij kon me niet helpen. Wel legde uit uit dat ik op de website kon kijken en gaf me een boekje met daarin de site. Vervolgens zei hij dat als ik nog vragen had, ik terug kon komen en hij wenste me een fijn weekend (wat overigens groffer klinkt dan het was) en we zeiden gedag en ik liep naar buiten. Ik stapte even later een klein supermarktje binnen wat in dezelfde straat lag en haalde er enkel een brood en boterhammenvlees. Daarna ben ik naar mijn eigen kamer gegaan. Eenmaal thuis ging ik nog wat computeren en daarna ging ik pasta quatro fromage maken. Ik had een halve liter water nodig en dat deed ik in de pan en bracht dit aan de kook, maar ik deed maar de halve inhoud van het pak in de pan en dus mislukte de pasta een beetje. De sauspoeder schudde ik weg met het water, toen ik de pan afgiette. Het resulteerde in een droge pasta, maar ik deed er wel de mexicaanse erwtenmix bij, wat het evengoed nog een beetje smaak gaf. Ik ben die dag wat later naar bed gegaan, aangezien het weekend was.

Weer een heel lang verhaal (op een laat tijdstip :P)

Groetjes,

Dion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 7534

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: