33 verslag (donderdag 15 t/m zondag 18 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 33 verslag (donderdag 15 t/m zondag 18 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

33 verslag (donderdag 15 t/m zondag 18 november)

Blijf op de hoogte en volg Dion

25 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op donderdag 15 november ben ik rond 8.35 uur naar het werk vertrokken, waar Marc opendeed. Op mijn bureau lagen nieuwe bladen voor het dossier Aquavac, de Spaase documenten. Ik ging verder met het invullen van de handgeschreven tekst. In de pauze heb ik in het biebboek gelezen. Na de pauze vroeg ik aan Abigail of 'reposer' hetzelfde is als 'relaxer', maar dat is niet zo: 'reposer' is meer 'uitrusten' en ontspannen is 'détendre'. Verder ik een mail met de digitale verie van de papieren documenten die op mijn tafel lagen. Nadat ik met het invullen klaar was, stuurde ik de documenten door naar Anette en zette ik nog enkele vertalers in CRM. Rond kwart over 5 liep ik naar mijn kamer, waar ik tagliatelle maakte met courgette en tomaat en erg laat toegevoegde champignons. Wat appelmoes en carbonarasaus erbij; lekker! Na de afwas schreef ik in het logboek en wilde ik League of Legends spelen, maar mijn achterneefje had geen zin en dus bekeek ik youtube-filmpjes en las ik in het biebboek.

Op vrijdag 16 november deed ik me aan, maar ik zag even later dat het pas half 2 's nachts was! Haha! Ik ging weer slapen en stond om 7 uur op. Ik vertrok rond 8.35 uur naar mijn werk, waar Pierrick opendeed. Nog voordat mijn pc goed en wel wat opgestart, ging de bel en riep Pierrick dat ik verantwoordelijk was voor de deur. Ik liep dus naar beneden en deed open. Ik begon met de Spaanse documenten van Aquavac, hoewel ik de week erna beter leesbare zou krijgen. Het was vooral om te zien of het overtypen beter ging in Excel of in Word. Hoewel beide niet naar tevredenheid waren, besloot ik in Excel te werken. Na een beginnetje te hebben gemaakt, ging ik verder met de WTS-lijst van vertaler: het vergelijken van mijn lijst met die door Matthijs is gemaakt. Gelukkig zijn er niet veel vertalers die overeenkomen. In de pauze las ik weer in het biebboek, waarna Justine me rond 2 uur vroeg om naar boven te komen om daar facturen en vouwen en in enveloppen te stoppen. Na de eerste lading, volgde er nog een, die ik nog maar net op tijd af had om deze vervolgens mee te geven aan de postbode. Daarna ging ik verder met vergelijken en kreeg ik weer de taak te vouwen, waarna ik Justine vroeg of ze me kon laten weten wanneer ze tijd had om het evaluatieformulier in te vullen. Blijkbaar was ze dit vergeten en ze zou het me laten weten. Bij het invoeren had ik weer enkele bestanden niet opgeslagen, waardoor ik de daaropvolgende documenten een ander nummer moest geven. Rond kwart over 4 was ik klaar en liep ik naar buiten. Toen ik nog niet buiten was, belde mijn moeder met de mededeling dat ze bijna in Boulogne waren. Ik liep dus zo snel mogelijk naar het huis, waar ik zo goed as gelijk met mijn ouders aankwam. Ik begroette hen en hielp met het naar boven schouwen van de spullen die ze hadden meegenomen, en dat waren er nogal wat. Door al deze spullen moesten we zelfs diepvriesspullen in de koelkast stoppen en dit weekend opeten. Later kwam Nathalie binnen, maar na een korte kennismaking was ze vrij snel vertrokken. Na de afwas hebben we gepraat en heb ik een aantal vroege 'sinterklaascadeaus' geopend, ook van mijn zus. Daarin zag vooral veel snoep, vooral pepernoten en dergelijke. Rond 11 uur zijn mijn ouders gaan slapen. Ik wilde nog League of Legends spelen, maar mijn achterneefje was bezig met een ander spel. Even later sprak een klasgenote me aan op Skype en was net daarvoor begonnen met schrijven. Met haar heb ik tot in de late uurtjes geskypt ;)

Op zaterdag 17 november werd ik iets voor 8 uur wakker, doordat mijn moeder in de keuken bezig was. Ik maakte samen met haar ontbijt klaar, waarna we over de markt liepen, waar mijn ouders de prijzen vergeleken. Vervolgens liepen we de L'Incroyable binnen, om daar naar de kerstspullen te kijken. Mijn moeder kocht er een spaghettilepel en een sneeuwpop met een draaimechanisme, waarmee je de bol in zijn open buik opdraait. Daarna zijn we bij een klein etablissementje wat gaan drinken en zijn we we naar de Carrefour gegaan. Terug naar mijn kamer wilde ik de winkel binnen waar ze gedroogd fruit verkopen en ik kocht me er 200 gram gedroogde bananenschijfjes(chips) voor €1,95. Vervolgens maakten we op mijn kamer schoon - ik alleen de wasbak :S - en hebben we poffertjes gegeten. 's Avonds hebben we spaghetti met courgette, tomaat en champignons gegeten. Ik was ondertussen bezig met het bijwerken van mijn online logboek. Na de afwas hebben we tijdens het luisteren naar Adèle en Michael Bublé jokeren gespeeld. Nadat mijn ouders waren gaan slapen, heb ik nog met een klasgenote geskypt en rond half 1 voegde zich een andere klasgenoot erbij. En weer ben ik rond kwart voor drie naar bed gegaan.

Op zondag 18 november stond ik iets voor 8 uur op en ontbeet met pap en mam. Vervolgens gingen we naar de wasserette, waar niemand was. We kregen de witte was niet in de 6 kg-trommel, dus moesten we de 10kg-trommel gebruiken plus de twee 6kg-trommels voor de rest van de was. Toen de eerste was klaar was, deden we deze in de droger en wachtten we totdat de andere was ook klaar was. We hebben minstens 5 à 6 keer een droger aangezet en het heeft ons ongeveer €20 gekost. Hierna zijn we teruggegaan naar de kamer en zijn we vervolges richting Nauscaa gelopen, waar we nadat we de kaartjes hadden gekocht niet wisten waar we heen moesten. {Om er maar voor te zorgen dat dit een niet al lang verslag wordt, vertel ik er niks over, behalve dat het heel mooi is en groter dan het ervan buiten uitziet. Een mooie variatie aan vissen en aquaria! Ik heb hier heel veel foto's gemaakt. Alleen jammer dat het sd-kaarte vastzit in mijn laptop :( }. Ik heb er op het eind een souvenir gekocht, een dolfijn op een soort pendulum(?) die je kan laten schommelen.
We liepen terug over de boulevard waar het erg druk was, vanwege het Fête du Hareng. Ik zag er niet veel anders dan witte tenten en een kraampje waar eikeltjes werden geroosterd. Terug op de kamer kookten we aardappelblokjes met brocoli en kipnuggets en kipkrokant. Daarna wasten mijn ouders af , terwijl ik in het logboek schreef. Daarna hebben we veel potjes jokeren gespeeld, waarnan mijn vader het overgrote deel heeft gewonnen. Rond kwart voor elf zijn we gaan slapen.

Wat een lang verslag! Ik ben het nu wel een beetje beu hahaha (het is ook al vrij laat nu)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 7492

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: