29ste verslag (donderdag 1 t/m zondag 4 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 29ste verslag (donderdag 1 t/m zondag 4 november) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

29ste verslag (donderdag 1 t/m zondag 4 november)

Blijf op de hoogte en volg Dion

17 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Donderdag 1 november was het Allerheiligen en ik hoefde die dag niet te werken, dus ik kon uitslapen en dat deed ik dan ook tot half 10. Na het eten begon ik aan het schrijven van de ansichtkaarten, waar ik lang mee bezig ben geweest. Daarna heb ik met een oud-schoolgenoot geskypt en Vervolgens keek ik online welke films er draaiden. Ik twijfelde tussen Looper, Ted en Stars 80. Aangezien Looper om 14.05 uur draaide en ik rond die tijd nog in gesprek was met mijn oud-schoolgenoot, was deze dus geen optie. Ook probeerde ik een online verslag te plaatsen, maar doordat het internet zo'n kwartier eruit lag, bleef het bij één verslag, omdat ik direct erna naar de bios moest. Bij de bioscoop was het echter behoorlijk druk, er stonden mensen buiten en aan de kassa vroeg ik of Nederlandse studenten ook korting kregen. Dat bleek wel toen ze het bedrag noemde, €6, in plaats van €8. Ik bestelde een kaartje voor Stars 80, maar omdat deze zaal al vol zat, besloot ik voor de optie Frankenweenie te gaan en ik kocht me een zak zoete popcorn. Nadat we waren opgeroepen, mochten we de zaal binnen. De film zou om 15.20 uur beginnen, maar het duurde tot na half 4 voordat deze daadwerkelijk begon. Frankenweenie is een animatiefilm die volledig in zwart-wit is en die gaat over een jongen, Victor, die weinig vrienden heeft, op zijn goede maatje na: zijn hond Sparky. Sparky wordt echter aangereden door een auto en hierna besluit Victor hem weer tot leven te wekken door gebruik te maken van de bliksem (het onweerde er vrij regelmatig had ik het idee). Dit lukt, maar Victor wil niet dat mensen hierachter komen en moet Sparky verbergen. Doordat Sparky echter naar buiten gaat en een klasgenoot hem ziet, moet Victor zijn geheim delen. Anderen komen het echter al gauw te weten en omdat er een wetenschapswedstrijd is, die zij natuurlijk allemaal willen winnen, wekken zij ieder ook overleden huisdieren tot leven. Dit heeft echter grotere gevolgen dan dat ze hadden kunnen voorzien.
Nadat ik terug in het huis was, wilde ik Serge en Brigitte betalen, maar eerst hielp ik Serge een heel klein beetje met het schillen van aardappeltjes. Hierna heb ik ongeveer drie kwartier Scrabble met hen gespeeld, waarna ik op mijn kamer rijst met kip hawaï en appelmoes heb gegeten. Vervolgens heb ik met mam en mijn zus geskypt en kreeg ik weer een errorsscherm en heb ik onder het gamen in het logboek geschreven.

Op vrijdag 2 november was er geen sprake van 'faire un pont': de extra dag vrij om zo een langer weekend te hebben. Op het werk deed Marc open en heb ik een aantal Nederlandse zinnen vanuit Pabo in een Excel-document gezet. Daarna heb ik vertalers gezocht en kreeg ik een nieuwe taak: ik moest in een heel lange Engelse tekst (over de voorwaarden van Nike) bepaalde woorden zoeken en nagaan of ik deze moest onderstrepen. Dit moest ik doen door deze tekst te vergelijken met de Tsjechische, die ernaast stond. Dit leek makkelijk, maar doordat bepaalde woorden er ongelooflijk vaak in voorkwamen, raakte ik snel de kluts kwijt. Bovendien spreek ik geen woord Tsjechisch en bleek ook nog eens dat bepaalde woorden deels van vorm veranderen, waardoor het vergelijken dus nog moeilijker was. Ik heb tot 5 uur gewerkt, waarna ik naar de supermarkt ben gegaan en hier vergat ik bijna bij mijn pot met pasta carbonara in mijn tas te stoppen. Toen ik bij het huis aankwam, begroette een vrouw mij. Zij was de oudste dochter van Serge en Brigitte en zij bleef hier een tijdje logeren.
Vervolgens heb ik de rijst met kip hawaï opgewarmd en heb ik er gerapste worteltjes en selderij bij gegeten. Ten slotte heb ik in mijn logboek geschreven en heb ik onder het schrijven met een klasgenoot geskypt en natuurlijk heb ik ook met mijn moeder gepraat en gegamed.

Op zaterdag 3 november heb ik gestofzuigd, ben ik naar de supermarkt en de markt gegaan en heb ik met twee vrienden gechat. Hierna ben ik naar het VVV-kantoor gelopen om daar een evenementenboekje van de maand november te vragen. Vervolgens liep ik richting de Colonne de la Grande Armée gelopen, maar ik moest twee of drie keer een plattegrond bij een bushalte raadplegen, alvorens ik de colonne kon vinden. Deze colonne is gebouwd ter herdenking aan de verzameling van het grote leger onder leiding van Napoleon I, oftewel Bonaparte. Met dit leger zou Napoleon Engeland binnenvallen, maar deze invasie is vroegtijdig afgebroken. Volgens het informatiebord in de buurt van de colonne is deze 50 meter hoog en kun je bij helder weer met geluk de Engelse kust waarnemen. Helaas kon je er die dag geen kaartjes kopen, maar ik heb er mooie foto's gemaakt. De terugweg was lastiger te vinden dan de weg erheen. Ik kwam zelfs in het naburige Saint-Martin terecht, al lag dat ook wel erg dicht in de buurt van de colonne. Op de terugweg kwam ik langs een kleine kermis, waar ik mij een panini met nutella heb gekocht.
In het huis begroette ik Brigitte en haar kleindochter Roman. Serge gaf me vervolgens ZEVEN brieven afkomstig van de Carrefour; alle ZEVEN met een klantenkaart :B Ik had ooit een aanvraag ingediend via het internet, maar omdat deze aanvraag maar niet leek te worden verzonden, heb ik waarschijnlijk vaak op de 'verzendknop' gedrukt. Ook at ik amandelen en kreeg ik een stukje zelfgemaakte chocoladetaart! De vader van Roman kwam haar ophalen, waarna ik de kleinzoon heb beziggehouden. Een tijd daarna ging ik aardappelpuree met sperziebonen en varkenshaasje maken en heb ik met een aantal (oud)-schoolgenoten geskypt.

Op zondag 4 november had ik niet veel zin om op te staan; ben rond 10 uur opgestaan. Daarna heb ik het beddengoed afgehaald, waarna ik alle was bij elkaar heb gepakt en naar de wasserette ben gegaan. Serge stelde nog voor om mee te gaan, maar dat was niet nodig. Op dat moment stonden de kinderen en kleinkinderen die er hadden gelogeerd, onder wie opmerkelijk genoeg ook Roman, op het punt te vertrekken. Bij de wasserette was niemand, maar er draaiede wel een machine. Eerst probeerde ik de was in de 6 kg-trommel te krijgen, maar ik moest hem toch in de 8 kg-trommel stoppen. Nadat de wasbeurt klaar was, wilde ik de was in een droger stoppen, maar toen zei een vrouw dat ik die beter in de grotere kon stoppen die zij net had gebruikt, aangezien deze nog warmer was en er meer in paste. Het stoomde inderdaad nog behoorlijk (mijn bril besloeg meerdere keren). Toch was de was na een droogbeurt nog niet helemaal droog en na een twee ronde was alles zo goed als droog. Na alles in de tassen te hebben gedaan, liep ik terug naar de kamer. Het kostte veel moeite de tassen naar boven te brengen, waar ik ben begonnen met het bijwerken van dit online logboek. Ook kwam ik 's avonds erachter dat ik de twee pakken melk die ik tijdens het wassen had gekocht, bij de wasserette was vergeten. Tijdens het bijwerken heb ik soep gegeten en heb ik aardappelpuree opgewarmd en heb daarbij sla en selderij gegeten. Rond kwart voor 7 ben ik begonnen met het schrijven van het papieren logboek en heb ik Nathalie begroet en haar 'enigszins' geholpen met het het sjouwen van haar koffer. Enigszins, omdat ik zij deze de laatste trap omhoog heeft gesjouwd. Ten slotte ben ik nog gaan gamen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 7493

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: