24ste verslag (maandag 15 - woensdag 17 oktober) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 24ste verslag (maandag 15 - woensdag 17 oktober) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

24ste verslag (maandag 15 - woensdag 17 oktober)

Blijf op de hoogte en volg Dion

11 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op maandag 15 oktober probeerde ik toen mijn horlogealarm afging mijn gewone wekker uit te zetten, omdat ik dacht dat deze af was gegaan. Ik kreeg hierdoor wel de radio aan, waardoor ik doorging met mijn poging, aangezien de radio gewoonlijk ook aangaat als ik mijn gewone wekker uitzet. Deze dag nam ik de bami mee naar het werk, die ik nog van zaterdag in de koelkast had staan. Rond 8.35 uur vertrok ik naar het werk, waar de nieuwe werknemer voor de deur stond te roken. In de pauze at ik de bami achter mijn computer en bekeek ik de 175 nieuwe foto's die een klasgenoot op Facebook had gezet. Ook vulde ik de lijst in voor de klantenkaart van de Carrefour. Er kwamen ook jongens langs die ik niet kende, maar wel bij het bedrijf werkten, al is het bij een zusterbedrijf. Rond kwart voor 5 ging ik naar 'huis' en kocht me brood en kookte aardappelpuree met vissticks, erwtjes en worteltjes. Omdat ik even ergens anders mee bezig was, kookte dit bijna over. Toen ik opschepte, merkte ik dat de puree wel erg plakkerig was; deze had dan ook behoorlijk staan pruttelen. Na de afwas skypte ik met een schoolgenoot terwijl ik in het logboek schreef. Het internet was niet goed. Daarna heb ik nog Leauge of Legends gespeeld.

Op dinsdag 16 oktober deed ik mijn nieuwe lenzen in en liep naar het werk. Daar deed Marc open en hij zei dat de deur opstond, omdat Florian elk moment kon komen. Ik ben doorgegaan met het nakijken van de lijst met vertalers, wat erg veel tijd kostte. In de pauze at ik in de 'pauzekamer', waar Charline nog altijd druk was met Transite. Ik vroeg of ze geen last had van haar ogen door het getuur naar het beeldscherm, maar ze zei van niet. Ik zei dat ik wel begreep waarom ik lenzen had. Ik wist alleen het Franse woord hiervoor niet. Blijkbaar zijn dat 'lentilles'. Ik las wat en vroeg Charline wat ze dat weekend had gedaan. Ze was naar Parijs geweest om er woonruimte te zoeken, maar ze had er geen gevonden.
Na de pauze werkte ik weer aan de lijst. Het ziet er kleurrijk uit. Ik kreeg van Audrey de opdracht om de donderdag meteen aan een andere computer te gaan zitten om dan zinnen vanuit Excel in een programma te zetten; hetzelfde als met die erotisch beschrijvingen. Rond kwart voor 6 ging ik naar mijn kamer, waar ik aardappeltjes met een barbecueworst, sperziebonen, mayo en kethup at. Na de afwas luisterde ik muziek, schreef in het logboek en heb ik tot ongeveer half 12 met mijn achterneefje 2 potjes League of Legends gespeeld.

Op woensdag 17 oktober zag ik bij de voordeur dat ik de meegenomen plastic zak niet kon sluiten, doodat het lintje dat eraan zat, kapot was. Deze kon ik dus niet buiten zetten en liet ik dus onder staan. Ik liep over de markt en vergeleek de prijzen van een kilo appels. Ik kocht een kilo voor €1,70, wat een stuk goedkoper was dan de duurste die ik had gezien: €5,25 (als ik het goed heb gezien). Op het werk deed Sébastien open en op het kantoor wachtte ik totdat Audrey binnen zou komen om me aanwijzingen te geven voor het programma. Na de zinnen over te hebben gezet, werkte ik aan de lijst met vertalers. In de pauze gaf Charline aan dat ik naar het studentenhuis kon gaan, aangezien ik wel eens uit wilde gaan. Ik heb dat tot op heden nog niet gedaan en ik denk dat ik dat ook niet meer ga doen. Rond half 4 had Audrey een nieuwe taak voor me: de Japanse teksten in een project van Déjà-vu zetten. Het importeren duurde erg lang, maar ik kon dit ook op twee pc's doen. Dit maakte het bijhouden welke bestanden al geïmporteerd waren lastig. Ook kreeg ik op de andere pc vaak een error en moest ik opnieuw het betreffende bestand importeren. Rond half 6 ben ik gegaan en ik heb daar pasta carbonara gemaakt, met courgette en twee kipnuggets. Na de afwas douchte ik me en schreef onder het kijken van Youtube-filmpjes in het logboek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 7502

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: