23ste verslag (donderdag 11 - zondag 14 oktober) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 23ste verslag (donderdag 11 - zondag 14 oktober) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

23ste verslag (donderdag 11 - zondag 14 oktober)

Blijf op de hoogte en volg Dion

11 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op donderdag 11 oktober moest ik me weer een beetje haasten om op tijd op het werk te komen, waardoor ik de gele vuilniszak vergat buiten te zetten. Toch kwam ik, doordat ik snel had gelopen, te vroeg aan op het werk en zag na het aanbellen Marc aankomen. Rond 10 uur vroeg Charline of ik een vertalinkje wilde maken. Deze vertaling ging over babygymnastiek en ik had met twee zinnen behoorlijk veel moeite. Hij moest voor 12 uur worden ingeleverd; ik leverde hem rond half 12 in, maar ik had nog best lang erover gedaan. In de pauze haalde ik me een broodje Parisien, een langwerpig broodje met kaas en ham. Erg lekker! Op mijn bureau wilde ik de verjaardagskaart voor mijn zus schrijven, maar ik kreeg de plastic verpakking niet open. Het viel me tijdens het zoeken naar vertalers op dat veel vertalers hun tarieven niet aangeven en dat veel het liefst in Amerikaanse dollars worden betaald, terwijl zo goed als alle vertalers uit Europa komen. Rond kwart over 5 ben ik naar 'huis' gegaan en heb daar aardappeltjes met kip krokant en snijboontjes gegeten. Rond kwart over 6 kwam Marie terug en zei dat ze snel ging eten, aangezien ze snel weer naar een vergadering moest. Na de afwas schreef ik in het logboek, chatte ik met mijn achterneefje en speelde LoL.

Op vrijdag 12 oktober werd ik een aantal keren in de morgen wakker en zelfs een keer rond half 3. Rond 8.35 uur liep ik aan en stapte nog snel een tabakszaak binnen om er te vragen of ze er een nieuwe envelop voor me hadden, maar die hadden ze niet in de grootte voor de kaart. Ik kocht er een postzegel en liep snel naar het werk. Daar was Marc net naar binnen gegaan en later riep Justine me naar boven, waar ik weer facturen ging vouwen, in enveloppen stoppen en deze stempelde. Na in de 'pauzekamer' gegeten te hebben, wenste ik Charline en Isabelle nog succes met het verwerken van de projecten, maar Charline zei daarop dat het eerder een fijn weekend was dat ik hen kon wensen, aangezien ze een half uur later naar huis zou gaan. Vrij snel nadat ik was begonnen met werken, riep Justine me weer naar boven om er hetzelfde taakje te doen. Ik vroeg haar of ik vakantie kon krijgen rond Kerst en dat was mogelijk. Ik moest maar aangeven of ik één of twee weken wilde. Rond half 5 ben ik gegaan, na aan Abigail te hebben gevraagd of ze wist waar het circus zou zijn. Ze wees naar buiten en daar zag ik drie spitse 'torenspitsen'. Daar was het circus dus, niet ver. Daarna liep ik naar de supermarkt en liep ik een café binnen om er de foute tekst op de envelop te 'typexen'. Maar goed dat ik dat café binnen was gegaan, want opeens begon het heel hard te regenen.Toen het stopte met regenen, ben ik terug naar het huis gegaan, waar Brigitte bezig was met het scheuren van het onderste deel van trapleuning. Er zaten namelijk zwarte plekken op en de naden liepen niet mooi parallel. Hierna ging ik wortelstamppot met gehaktballen eten. Na de afwas, schreef ik in het logboek en Skypte ik met mijn zus en d'r vriend.

Op zaterdag 13 oktober hoorde ik Marie rond 9 uur vertrekken. Ik stond iets voor half 10 op en ik later naar de kassa van het circus liep. Daar kocht ik na even getwijfeld te hebben een kaartje voor een plaats aan de voorkant (€25). Ik had van tevoren opgezocht welke plaatsen er waren, maar ik twijfelde nog steeds toen ik bij de kassa stond. Hierna deed ik boodschappen en leverde ik mijn formulier in voor de klantenkaart. Ook kocht ik op de markt 1 kilo druiven door €1 (al waren deze na een paar dagen al vrij bruin geworden). Terug in het huis aangekomen, zag ik Louik zich klaar maken om naar huis te gaan, zoals ieder weekend. Op mijn kamer, probeerde ik de klantenkaart online te bestellen, maar dat lukte niet. Dit had de mevrouw aan de balie namelijk gezegd dat ook zou gaan en niks zou kosten, in tegenstelling tot de manier met het papieren formulier. Rond 14.35 uur liep ik naar het circus, waar ik naar de betreffende plek geleid werd. Hier was niet veel plek meer. De eerste act was een dierentemmer met drie witte en drie Sumatraanse tijgers. Daarna kwam Spiderman: een acrobaat in een Spiderman-pak, die ook op de kop liep, door gebruik te maken van ringen. Tijdens de pauze bereidden de circusmensen eerst nog de piste voor, waarna ieder kind twee rondjes op de kamelen mochten rijden. Dit duurde nog best lang. Na de pauze kwamen nog genoeg acts, waaronder een acrobaten. Een van hen hing ondersteboven en de andere slingerden naar hem toe. Zelfs een keer geblinddoekt! (bekijk maar de foto's op Facebook!). Toen ik terug naar mijn kamer liep, sprak een man me aan die me vroeg of ik hem een kop koffie kon kopen. Hij zei dat hij arbeidsongeschikt was (dat hij niet kon werken, dat begreep ik). Ook sprak hij een beetje Nederlands. Achteraf heb ik grote spijt dat ik hem 2 euro heb gegeven. Hierna kocht ik me een stokbrood en kookte bami met gehakt en groenten, waaronder courgette, op mijn kamer. Na de afwas douchte ik me en las ik naast het schrijven en het spelen van League of Legends in Les Echos.

Op zondag 14 oktober stond ik rond half 10 op, maakte schoon en heb ik de kassabongegevens in het Excel-document gezet. Hierna heb ik mijn online logboek bijgewerkt, met af en toe een rustpauze. Het internet werkte niet goed, waardoor ik vaak deze pagina moest vernieuwen en ik soms bang was dat ik al het net getypte zou kwijtraken. Voor de zekerheid gebruikte ik daarom ctrl+c. In totaal heb ik vier lange verslagen getypt en daarmee één week 'bijgewerkt'. Hierna Skypte ik met mijn zus; ze vierde die dag haar verjaardag en de familie was bij haar thuis. Ze konden mij dus allemaal op het scherm zien. Dat was wel leuk om te zien, al wist ik niet wat ik nou kon vertellen.
Vervolgens heb ik soep en curryworst gegeten. Na de afwas probeerde ik via een live stream van de man te volgen die vanaf 38 km hoogte een vrije val maakte. Hij was dus zo goed als in de ruimte. Maar door de slechte internetverbinding zag ik eigenlijk slechts fragementen van het opstijgen en niet eens van de val zelf. Daarna heb ik met mijn geskypt (ging weer slecht) en gegamed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 7489

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: