Derde verslag (dinsdag 28 en woensdag 29 augustus) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu Derde verslag (dinsdag 28 en woensdag 29 augustus) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

Derde verslag (dinsdag 28 en woensdag 29 augustus)

Blijf op de hoogte en volg Dion

06 September 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Zoals beloofd, is hier een nieuw verslag: op dinsdag werd ik gewekt door mijn horlogealarm en stond ik op, kleedde me aan en ging eten maken. Ik stopte de broodtrommel in de nieuwe schoudertas en ging mijn lenzen in doen en tanden poetsen. Rond half negen ben ik vertrokken en eenmaal bij het werk zag ik een collega staan die geen sleutel had en dus ook niet binnen kon. We begroetten elkaar en ze vroeg hoe het ging. Toen kwam een collega aan die wel een sleutel had en hij haalde het rolluik omhoog en deede de deur open. Ik ben meteen naar mijn bureau gegaan en heb mijn pc opgestart. Ik ging verder met mijn oefenvertalingen en toen ik de eerste afhad, keek ik die na. Rond twaalf uur gingen we eten en ik ging naar de 'pauzekamer', de kamer waar Claire in werkte. Ik kon slechts enkele dingen verstaan van wat er gezegd werd, wat me wel een beetje een vervelend gevoel gaf. Gelukkig vroegen ze ook aan mij hoe lang ik stage moest lopen in Boulogne en ik antwoordde dat dat tot en met de 18 januari was. Ik zei ook dat Engels na Nederlands mijn beste taal was en dat daarna Frans kwam en pas als vierde Duits. Ook vertelde ik dat ik het raar vond dat Duits op de vierde plaats stond, aangezien Duitsland de 'buurman' was van Nederland. Aan het eind van de pauze ging ik me thee halen en nam die mee naar mijn bureau en ging verder met de vertalingen, totdat ik rond kwart over 5 stopte en naar buiten liep. Mijn ouders hadden me ge-sms't dat ik naar het hotel moest komen en dat deed ik dus ook. Daar aangekomen schreef ik een briefje voor de receptioniste, waarin ik een bedankwoordje voor de matras, het kussen en het deken schreef. Mijn ouders zouden dit aan haar geven, samen met een presentje. Daarna gingen we naar mijn kamer en daar deed de vrouw open en ze vroeg of ik geen sleutel had. Ik zei dat ik er geen had voor de voordeur en ze zei dat er één aan de sleutelbos van mijn kamer hing. Ik ging kijken, samen met mijn ouders, maar er zat geen andere sleutel aan. Wel zag ik dat de sleutel van een andere kamer wel een sleutel had die op de voordeur paste. Ik nam mijn sleutel mee naar beneden en zei tegen de vrouw dat ik de andere sleutel niet kon vinden. Geschrokken en verbaasd keek ze in een lade en pakte daar een sleutel uit en gaf die aan mij. Ook gaf ze me enkele tijdschriften en liet ze me een boekje zien met daarin allerlei spulletjes en handige 'snufjes' die je kon bestellen.
Daarna was het zo goed als tijd om echt afscheid te nemen van mijn ouders, omdat zij de volgende morgen op tijd het hotel uit moesten en ik op dat moment aan het werk zou zijn. Dat gaf me wel een apart, maar niet echt angstig gevoel. Die avond ben ik op tijd gaan slapen.

Die woensdag werd ik weer wakker van mijn horloge en had ik toch wel een beetje moeite om uit bed te komen, maar ik wist dat ik op tijd op moest staan om op tijd op het werk te kunnen zijn. Ik stond op, kleedde me aan, waste me en maakte mijn eten klaar. Ik stopte ook een appel in de tas en liep rond half negen naar het werk. Ik hield ondertussen met de stopwatch op mijn horloge bij hoe lang ik erover deed om van mijn kamer op mijn werk te komen. Eenmaal aangekomen, bleek ik er bijna 19 minuten over gedaan te hebben. Ik was wel een kwartier te vroeg, dus moest ik wachten. Na bijna een kwartier kwam een collega en even later nog een, Anthony die ons binnenliet. Eenmaal binnen ging ik meteen naar mijn bureau en zette de pc aan. Toen kwamen ook de anderen binnen. Nadat ik nog een oefenopdracht had gemaakt, kreeg ik een oefenopdracht in Alignment. Dit hield in dat ik van een gemaakte vertaling moest controleren of de zinnen van de brontekst op 'gelijke hoogte' stonden als die van de doeltekst en of er ook dezelfde informatie in stond en dat het niet zo was dat een stukje informatie eronder stond, terwijl die in de brontekst gewoon op dezelfde regel staat. Deze opdracht had ik vrij snel klaar; al kwam dat vooral doordat er maar enkele zinnen in de opdracht stonden.
In de pauze gingen we weer in de 'pauzekamer' zitten. Ik ging er op de kruk zitten en probeerde ook deze dag de gesprekken te volgen, maardat verliep moeizaam; al kon ik ze over het algemeen begrijpen waar ze het over hadden. Toen wiel het me ook op dat een collega, Abegail, wie bij mij op het bureau zit, er alleen op uittrekt in de pauze. Nu mag dat natuurlijk, maar ik vond het toch een beetje vreemd. Maar goed, na de pauze gingen we weer aan het werk en ik ging verder met vertalen en ik kwam erachter dat een van de twee ramen bij mij op het bureau met behulp van een schroevendraaier (un tournevis) moet worden geopend.
Toen de werkdag voorbij was, liep ik met Fleur een stuk mee, aangezien ze net een andere route liep dan ik en ze naar het station moest om de trein te halen. Ze vertelde dat ze ook vaak met de auto kwam, maar die dag niet. We hadden het verder over het feit dat Fransen buitenlandse films nasynchroniseren, terwijl buitenlandse films in Nederland ondertiteld worden en dat ik geloofde dat Nederland daar zo goed als het enige land was dat dat doet.
Op een gegeven moment moest ze links een straat in en ik rechtdoor, dus zeiden we gedag. Eenmaal op mijn kamer ging ik lasagne klaarmaken. Dat ging enigszins goed: ik had de lasagne al in de magnetron gedaan toen ik me bedacht dat ik nog een lasgagneverpakking had liggen, met daarop instructies om die klaar te maken. Dus heb ik de magnetron uitgezet en heb ik de lasagne volgens de instructies bereid. Dat was lekker, maar ik kon de appelmoes niet vinden (die ik toch wel had, zo bleek een paar dagen later) Na het afwassen ben ik me gaan douchen. Dit doe ik in een redelijk klein hok, maar erger is nog dat de douchekop niet verstelbaar is en ik die dus moet vasthouden terwijl ik aan het douchen ben. Niet bepaald handig, maar goed het kan ermee doo. Wel komt er nog bij dat de temperatuur slecht tot eigenlijk niet te regelen is, dus ik krijg geen aangename temperatuur van het water. Verder zit er niet veel kracht achter de straal, waardoor echt goed wassen niet makkelijk gaat. Allemaal geklaag maar goed, ik kan me in ieder geval douchen. Daarna heb ik nog wat dingen voor school gedaan op de laptop en daarna ben ik gaan slapen.\

Zo, dit was weer een verslag. Morgen zal ik weer een verslag schrijven!

Groetjes

Dion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 7488

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: