27ste verslag (donderdag 25 - zondag 28 oktober) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 27ste verslag (donderdag 25 - zondag 28 oktober) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

27ste verslag (donderdag 25 - zondag 28 oktober)

Blijf op de hoogte en volg Dion

11 November 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op donderdag 25 oktober zou ik het glas buiten zetten, zoals Serge me de dag ervoor had laten weten. Toen ik het glas echter in de bak wilde zetten die daarvoor volgens Serge was bedoeld, dus ik was niet zeker meer dat het glas daarin moest. Daarom nam ik het maar mee naar het werk, omdat ik dacht dat ik het daar in de glasbak op de parkeerplaats kon gooien. Dat bleek ook al niet zo; daarin had ik me vergist. Ik was trouwens ook een straat te vroeg afgeslagen, waardoor ik verkeerd was gelopen. Bij het werk belde ik maar gewoon aan en Charline deed open. Toen ik de pc had aangezet, ging de bel en omdat ik niemand onder had zien zitten; het was Florian. Ik ben maar verder gegaan met het zoeken naar vertalers en dan met name naar CV's, maar ik vond er geen. In de pauze las ik mijn boek uit. Rond kwart over drie vroeg Audrey of ik weer zinnetjes uit Pabo in een Excel-document wilde zetten. Terwijl ik hiermee bezig was, vroeg Sébastien of ik nog CV's had gevonden en of ik de gevonden vertalers wilde bellen. Toen ik klaar was met Pabo schreef ik de telefoonnummers van de vertalers op en belde deze vanaf het bureau van Flavie, de projectmanager die in Hong Kong zit. Drie van de vertalers namen niet op en bij hen kreeg ik de voicemail, iets wat ik erg vervelend vind, aangezien je dan je verhaal moet doen tegen een apparaat en dat je dan geen antwoord krijgt, maar je moet wel alle informatie doorgeven. Vervolgens ben ik enkele vertalers een mail gaan sturen, gezien het feit dat ze daarom vroegen. Rond kwart over 6 ben ik gegaan en heb me stokbrood gekocht en heb eindelijk een glasbak gevonden en wel in dezelfde straat als waar ik iedere morgen doorheen loop. Op mijn kamer heb ik bami met courgette, wokgroenten gegeten. Wel plakte de bami wel erg aan elkaar.

Op vrijdag 26 oktober nam ik de bami mee naar het werk en daar aangekomen, deed Marc open en kwam ter sprake dat 'bruit' (geluid) mannelijk is, terwijl ik altijd had gedacht dat het vrouwelijk was. Haha. In de pauze kwam het project voor school ter sprake en Charline vertelde dat ze voor haar stage een corpus moest maken van vertalingen van Nederlands - Frans, Engels - Frans en Spaans - Frans. Elk 15 pagina's lang en daarbij moest ze ook een website maken met informatie over wat ze tijdens de stage had gedaan en dat in de vier bovenstaande talen. Ik moest toegeven dat dat ook erg veel was. Na de pauze belde ik een aantal vertalers, waarna ik enkele van hen een mail stuurde. Rond kwart voor 5 vertrok ik en onderweg naar mijn kamer besefte ik dat ik de kom waarin de bami had gezeten, nog op het werk lag. Ik liep dus terug, belde aan en haalde deze op. Daarna heb ik boodschappen gedaan en heb ik noodlesoep gegeten. Verder heb ik met mijn moeder geskypt. Ook heb ik met mijn zus geskypt, maar omdat ik naar Intramurock wilde, moest ik dit gesprek vroegtijdig beeïndigen. Ik had de route ernaartoe op Google Maps opgezocht, maar toch verdwaalde ik, dacht ik. Ik liep er namelijk per puur toeval langs! Ik mocht wel geen drinken mee naar binnen nemen, dus dronk ik mijn water op. Binnen kocht ik een kaartje, kreeg ik een bandje om en zag ik kraampjes staan en verderop was de eerste band al bezig. Een leuke band moet ik zeggen. Niet echt rock, maar meer rock-reggea (als dat bestaat en dat komt vooral door het kapsel van de leadzanger). Het was wel de enige van de vier bands die in het Frans zong. Daarna kwam een band die erg repetitief was in zijn zang. Als derde kwam een band met een frontman die wel erg vaak vroeg hoe het ging. Als laatste kwam een band die ook best reggea-achtig was en die een aantal covers zong van Engelstalig liedjes. Er kwam hier ook een dideridoo-speler spelen, wat het een bijzonder randje gaf. Tussen de bands door speelde twee mannen op Afrikaanse drums. Dit was wel erg ritmisch en leuk om te horen. Er leek ook een soort compitie tussen de twee te zijn om wie het snelst kon drummen. Ook wisselden ze vaker van drumstel (waaronder ook 'gewone' drumstellen). Al met al een geslaagde avond. Ik vond het alleen jammer dat de eerste band nog geen cd uit had gebracht, want daar wil ik toch wel een cd van!
Terug op mijn kamer speelde ik nog wat potjes League of Legends, waarna ik laat ging slapen (half 3).

Op zaterdag ben ik om half 10 opgestaan omdat er een nieuwe huisgenote zou komen kijken en ik de keuken moest schoonmaken. Ze zou tussen half 11 en 11 uur komen. Ik schrok ervan hoe laat ik pas klaar was met schoonmaken. Hierna deed ik boodschappen en langs de markt. Bij de voordeur kwam ik Brigitte tegen en ze liet me zien dat er sneeuw lag en dat ze daarom geen boodschappen durfde te doen. Ik stelde voor dat ik boodschappen voor haar zou doen. Ik moest honing en een grote kip voor haar meebrengen en ze gaf me geld mee. Voorzichtig liep ik naar de markt en haalde er peren, mandarijnen en honing. Vervolgens heb ik de kip bij de Carrefour gehaald. Onderweg naar mijn kamer kwam ik Mathilde, een collega, tegen. Bij het huis aangekomen, vroeg een vrouw of in dat huis meneer en mevrouw Devrière woonden. Ik maakte de deur open en liet haar binnen. Ze was de nieuwe huisgenote en binnen begroette Brigitte haar en ik gaf Brigitte de kip en de honing. Brigitte had verwacht dat ik de kip ook bij de markt zou kopen, maar dat had ik niet begrepen. Ze was me in ieder geval wel dankbaar en liep met Nathalie naar de keuken. Even later kwamen ze naar boven en stelde Brigitte me aan de nieuwe huisgenote voor: Nathalie. Ze werkt bij het Sous Préfecture, een overheidsinstelling. Ik wist eerst niet wat het was en waar het lag, maar daar ben ik nu wel achter. Nadat Nathalie en Brigitte naar beneden waren gelopen, ging ik naar de stad om economische bladen te zoeken en kocht de Figaro en Alternatives Economiques bij een tabakszaak. Bij de Chapitre twijfelde ik of ik het boekje over de 'psycho-analyse in 5 stappen' zou kopen, maar dat heb ik maar niet gedaan. Ook ben ik naar de bieb geweest om het boek in te leveren en een nieuw boek te lenen: Rencontre à l'Est (Ontmoeting in het Oosten). Toen ik weer naar buiten wilde lopen, ging het alarm af, maar de baliemedewerkster zei dat het in orde was en dat ik door kopen lopen.
's Avonds heb ik me een broodje kebab met friet en sauce americain gehaald, waarna ik in mijn logboek heb geschreven en met mijn moeder en zus heb geskypt.

Op zondag 28 oktober ben ik weer rond half 10 opgestaan omdat ik nog dit logboek bij moest werken. Ik kwam erachter dat ik was vergeten om de wekker een uur terug te zetten en het dus eigenlijk een uur eerder was. Ik was er eigenlijk best blij om, want nu was ik in principe een uur eerder op; een uur dat ik aan het logboek kon besteden.
Ik heb schoongemaakt en mijn tweede voortgangsbericht getypt. Verder heb ik geprobeerd om foto's op Facebook te plaatsen, maar dat lukte pas laat die dag. Ik at de varkenshaas met aardappelpuree met broccoli en bloemkool op die ik nog in mijn vriesvak had liggen. Onder en na het eten hielp ik een oud-klasgenoot met het nakijken van twee vertalingen en heb ik in het logboek geschreven.

Zo, die laatste dag was niet zo bijzonder dus hahaha, net zoals vandaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 7500

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: