Tweede verslag (maandag 27 augustus) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu Tweede verslag (maandag 27 augustus) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

Tweede verslag (maandag 27 augustus)

Blijf op de hoogte en volg Dion

05 September 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Het spijt me dat ik nu pas weer een nieuw reisverslag online zet, zeker voor degenen die zich hierop hadden verheugd ;p . De reden voor dit late verslag is omdat ik mijn papieren logboek bij moest werken en dat nam erg veel tijd in beslag; dat gaat namelijk niet zo snel als typen ;)

Maar goed. Ik was dus gebleven bij de zondagavond (26 augustus): het slapen ging prima en het bed lag ook lekker, misschien een beetje klein voor mij, maar ach, ik lig toch op mijn zij met mijn bene een beetje ingetrokken.
Die maandagmorgen werd ik twee minuten voor de wekker af zou gaan wakker. Dat vond ik nogal apart, want normaal slaap ik wel langer dan tot 7 uur, maar blijkbaar deze keer niet, haha. Ik zette de wekker uit en stond op. Ik deed de kleren aan die ik de dag ervoor had klaargelegd. Vervolgens waste ik me en natuurlijk realiseerde ik me dat ik nu voor de eerste keer op mijn stagekamer had geslapen. Ik ging boterhammen smeren en ik deed mijn lenzen in en ik poetste mijn tanden en omdat het toen tijd was om te vertrekken, liep ik naar beneden de trap af. Onder aan de trap was niemand en ik wilde nadat ik mijn schoen aan had gedaan vertrekken, maar ik twijfelde of ik toch geen gedag zou zeggen. Ik liep terug naar de trap en riep Âllo? Serge, de heer des huizes, antwoordde en ik zei dat ik naar het werk ging en hij vroeg hoe laat mijn ouders nog kwamen om de kamer in te ruimen. Ik zei rond 10 uur en daarna heb ik gedag gezegd en ben ik naar het werk toegelopen.

Bij het werk aangekomen, drukte ik op de bel en even later deed een jongeman open. Ik verteld dat ik een stagiair was en dat ik vanaf vandaag daar zou gaan werken. Hij liet me binnen en nodigde me uit op de bank te gaan zitten en vroeg of ik voor Justine kwam en of ik op de bank op haar wilde wachten. Hij zei dat ze binnen een paar minuten zou komen. Binnen een paar minuten kwamen er wel medewerkers binnen, maar geen van hen was Justine. Ondertussen dat ik daar zat te wachten, kwamen er nog twee of drie mensen binnen. Er ging bijna een half uur voorbij voordat een medewerker me vroeg mee naar boven te komen en zich veronschuldigde dat ik zo lang had moeten wachten, maar dat Justine er nog niet was. Ik liep met hem mee naar boven en ging een bureau binnen, waar nog drie anderen zaten. Ze begroetten me en de jongen die met me mee was gelopen zei dat ik op de stoel mocht gaan zitten, om op Justine te wachten. Ik denk dat het nog een kwartier heeft geduurd voordat ik gevraagd werd naar een andere kamer op de volgende verdieping te gaan, waar een andere stagiaire, Fleur, me begroette en me uitnodigde om op de stoel achter een pc te gaan zitten. Ze legde me uit dat ik instructievideo's kon bekijken over het vertaalgeheugen Déjà-vu en dat deed ik dan ook. Ik vroeg of ik Déjà-vu kon gebruiken om de instructies te volgen en dat mocht. De video's waren in het Engels en elk duurde ongeveer 15 rond de drie minuten. Niet elk filmpje was me meteen duidelijk en ook kon ik niet alle instructies met Déjà-vu volgen, maar het programma werd me aardig duidelijk.
Nadat ik alle video's had bekeken, gaf ik dat aan en daarna hielp Fleur mij om de oefenvertalingen te zoeken die voor mij waren voorbereid. Daar ben ik dan ook aan begonnen.
In de pauze mochten we zelf zien wat we gingen doen. We mochten op het bureau blijven of ergens in de buurt wat eten gaan halen. Omdat het mijn eerste keer was en ik geen eten bij me had, besloot ik om wat buiten de deur te gaan halen. Buiten bij de deur stond een collega, Claire, aan wie ik vroeg waar ik iets te eten kon halen. Ze vroeg me wat ik wilde en noemde onder andere friet op. Ik zei dat dat goed was en ze wees richting het aquarium en zei dat daarachter een friettent was. Daarna vroeg ze of ik de deur open wilde laten, aangezien ze geen sleutel had en dus niet zonder aan te bellen naar binnen zou kunnen gaan. Dus ik liep in de richting van van het aquarium en eenmaal daar, keek ik om me heen en zag inderdaad een bord, die aangaf dat er een friettent in de buurt was. Ik liep naar de aangewezen plek en om de hoek stond inderdaad een friettent/strandtent. Ik bestelde er een klein friet met mayo en een cola. Na afgerekend te hebben en gedag te hebben gezegd, liep ik terug richting het vertaalbureau. Ik besloot in het parkje in de buurt te gaan zitten om mijn friet op te eten en ik ging op een bankje zitten.Toen ik de friet en de cola ophad, liep ik naar het vertaalbureau terug en belde er aan. Een collega deed open en liep met me mee naar boven. Daar ging ik achter de pc zitten en ging ik verder met de oefenvertaling En-Ne. Zo rond vijf uur mocht ik gaan en ik mocht de pc aan laten staan. Buiten belde ik mijn ouders op om te zeggen dat ik afgewerkt was en ze zeiden dat ze aan de Boulevard aan het strand stonden, dus liep ik daarheen. Samen gingen we nog naar de Carrefour en een tassenwinkel, waar we een schoudertas met daarop de Britse vlag en het woord LONDON kochten en daarna gingen we naar mijn kamer. Hier gingen we koken. We besloten aardappelpuree met kipnuggets te maken en daar sla bij te eten. Dus ik ging dat met hulp van mijn moeder klaarmaken. Dat ging best goed en nadat we klaar waren met eten, wasten we af en moesten mijn ouders gaan, aangezien het bijna 22.00 uur was en ze graag in het hotel wilden zijn, voordat er niemand meer bij de receptie zou zitten. Daarna ben ik gaan slapen.

Nou, dat was nog een lang verhaal en dat over één dag!
Ik beloof dat ik morgen weer een (klein) verslag zal schrijven, want ik hoef nu niet meer zo veel in het papieren logboek bij te werken.

Groetjes vanuit Boulogne-sur-Mer!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 7503

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: