42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

Blijf op de hoogte en volg Dion

13 Januari 2013 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op maandag 17 december zag ik Serge in de hal zitten, die zijn schoenen aan aan het doen was en met wie ik mee mocht rijden. Hij moest naar de garage en hij zette me bij de boulevard af. Hij mocht er niet stilstaan, dus ik moest snel uitstappen. Bij het werk kwamen Anthony, Marc en Flavie, de projectmanager die in Hong Kong heeft verbleven en die er nu naar terug is. Ik ging verder met de CRM-bestanden en er kwam een vrouw binnen, die een maand daarvoor uitleg had gekregen van Audrey en dit kreeg ze deze keer weer. Ik praatte met haar over het Nederlands, het Engels en het Duits. Dit deed ik in het Engels, aangezien ze van oorsprong Engels was. Ze heet Collette. In de pauze at ik pasta en schreef ik een reactie op een mail van mijn oom en op een reactie op deze online blog. Rond 5 uur was ik zo goed als klaar met de vertalerslijst. Ik stuurde nog eerst een bericht naar Étienne, de man die de vorige keer op het bureau was samen met Collette en vroeg hem of hij me de Japanse teksten kon sturen. Deze zouden de week erna komen, werd me door Wulfran medegedeeld en ik ben rond kwart over 5 gegaan. Op mijn kamer heb ik spaghetti met gehakt, courgette en tomaat gegeten, met daarbij kaas-saus. Na de afwas heb ik in het logboek geschreven. Het lukt helemaal niet met gamen, want de laptop kreeg twee keer het errorscherm, waardoor ook het gesprek met mijn moeder slecht veriep. Rond half 12 ben ik gaan slapen.

Op dinsdag 18 december moest ik me weer een beetje haasten en bij het werk aangekomen, deed Marc open. Ik kreeg van Audrey de Nike-tekst terug en ik zei haar dat mevrouw Dirks ons had gevraagd of we foto's wilden maken van het gebouw en de collega's. Ik moest dit met Justine bespreken en zij zei dat we dit na de vakantie moesten doen. In de pauze ging ik door met de revisie van de Nike-tekst en praatte met een vriend, die me met de revisie hielp. Rond half 4 was ik klaar en Audrey vroeg of ik het af had, aangezien ze me de taak gaf om de beschrijvingen vanuit Pabo in een Excel-document te zetten. Het waren allemaal pornofilmsbeschrijvingen. Het waren er veel erg veel en ik wist gewoon zeker datik na 5 uur klaar zou zijn. Het was wel zo dat ikop een gegeven moment zag dat er een heel aantal dubbele tussen zaten, dus ik kon deze kopiëren. Rond 5 uur heb ik nog CRM-bestanden opgeslagen, waarna ik naar de kamer ben gelopen. Onderweg heb ik boodschappen gedaan. Op de kamer heb ik aardappelkroketjes met Mexicaanse mix en twee vissticks en appelmoes. Na de afwas ben ik in het logboek gaan schrijven en heb ik met mijn moeder geskypt. Rond 12 uur ben ik gaan slapen.

Op woensdag 19 december maakte Marc de deur open en ik praatte nog even met hem. Hij was naar Le Hobbit geweest en hij vond het een keigoede film. Boven heb ik de CRM-bestanden in het systeem gezet en Justine vroeg me facturen te vouwen zodra ik klaar hiermee was. Rond half 12 ging ze echter weg, dus ze riep me naar boven om alvast ermee te beginnen. In de pauze heb ik bij Sugar & Salt een sandwich met tonijn gegeten. Na te hebben gewerkt aan de vertalerslijst en vertalingen vanuit Excel naar Pabo overgezet. Ik had bij twee de verkeerde vertalingen overgenomen. Rond half 5 riep Marc me en iedereen zat onder bij elkaar om een beetje uit te rusten en chocolaatjes te eten. Na een kwartier ging ik tot tien over 6 verder met overzetten. Op mijn kamer heb ik me gedoucht en heb rijst met kip gegeten. Vervolgens in het logboek geschreven en nog League of Legends gespeeld. Zo rond 12 uur gaan slapen.

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion