41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

Blijf op de hoogte en volg Dion

13 Januari 2013 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op donderdag 13 december liep ik rond 8.40 uur de deur uit en bij het werk deed Marc open, met wie ik nog even heb gepraat. De pepernoten waren weg, maar de marsepeinbolletjes niet. Waarschijnlijk zijn de pepernoten meegenomen door de kinderen van Anette en Pierrick, die gisteren op het werk waren. Marcs vriendin wilde graag naar animatiefilms, terwijl Marc naar James Bond wilde. Hij vertelde ook dat hij er gek van werd dat hij elke keer de vaatwasser moest uitruimen. Toen de rest van mijn collega's binnenkwam, vroeg Antoine me of ik altijd op Marc wachtte, aangezien wij meestal een van de eersten zijn. Rond half 10 begon ik aan de vertalerslijst en in de pauze warmde ik de stukjes curryworst op en keek op sites van economische bladen en chatte met Jasper, die toen nog een Europees erkende Franse toets moest maken, die hij inmiddels heeft gehaald!
Na de pauze kreeg ik van Audrey een Nike-tekst, die ik moestreviseren en een vertaling Engels-Nederlands, die ik de dag erna om 10 uur moest afhebben. Rond 3 uur vroeg Justine me of ik facturen kon komen vouwen; dat mocht van Audrey (ik was immers nog bezig met de revisie) Ik maakte bij het stempelen echt een fout: ik bestempelde drie enveloppen met de verkeerde stempel, waardoor ik de facturen in een nieuwe envelop moest stoppen. Rond 4 uur was ik klaar en ging ik verder met reviseren. Ik kwam erachter dat het document waaraan ik gewerkt had weg was, waardoor ik opnieuw kon beginnen met reviseren. Ik kreeg een mail van Anette met de vraag of ik kon aangeven hoelang ik had gedaan over het overtypen van de documenten van drie weken ervoor. Dat kon ik niet precies vertellen, maar ik probeerde een goede schatting te maken. Vervolgens stuurde Cécile me twee mails met CRM-bestanden en rond half 6 ben ik gegaan en heb bij het winkeltjes bij de Universiteit kiwi's gekocht. Op mijn kamer heb ik vlinderpasta gemaakt met courgette, tomaat, een visburger, saus en appelmoes. Na geknoeide yoghurt op te hebben geveegd en te hebben afgewassen, ging ik in het logboek schrijven. Na even geskypt te hebben met een klasgenote, ben ik League of Legends gaan spelen.

Op vrijdag 14 december werd ik één uur voordat ik moest opstaan wakker, maar ik viel gelukkig nog in slaap. Rond 8.35 uur liep ik weg en bij het werk deed Audrey open. Ik ging verder met de kleine vertaling en met de revisie van de Nike-tekst. Rond kwart voor 10 stuurde ik de vertaling naar Audrey en vouwde ik weer facturen. In de pauze warmde ik de laatste curryworst op. Na de pauze vroeg Pierrick of ik wilde meehelpen de kachel uit de kelder te halen. Deze kelder staat goed vol en heeft meerdere kleine ruimtes. Van de kachel viel meerdere keren dezelfde poot af. Deze kachel heeft echter maar heel even aangestaan, want Audrey en Abigail vonden de lucht eruit stinken. Rond 3 uur vroeg Benjamin me of ik Japanse teksten wilde nakijken en Étienne stuurde me deze. Maar ik was nog bezig met de CRM-bestanden en ik had het behoorlijk druk. Rond 5 uur liep ik weg en haalde me een brood. In het huis liep ik naar Serge en ik verteld hem dat ik de week erna naar huis ging. Er ontstond een gesprek waarin Brigitte onder andere vertelde over een documentaire die ging over de mogelijkheid dat de mens in de toekomst insecten gaat eten en volgens haar is een Nederlands bedrijf al bezig met onderzoeken daarnaa. Ik speelde een potje Scrabble, dat ik won; weliswaar met alle hulp van Serge en Brigitte. Vervolgens ben ik aardappelpuree met worst en mais gaan koken. Ik heb met een klasgenote en mijn moeder geskypt en na de afwas ben ik in het logboek gaan schrijven. Rond 11 uur heb ik Kevin aangesproken, maar ik heb deze keer geen League of Legends gespeeld. Het lukte ook niet eens goed om een aflevering via internet terug te kijken. Rond half 2 ben ik gaan slapen.

Zaterdag 15 december: ik ben rond 9 uur opgestaan en rond 11 uur ben ik naar de kerstmarkt gelopen, waar veel kraampjes stonden waar je onder andere crêpes, wafels en suikerspinnen kon eten. Een verkoper van een kraampje waaraan ik voorbij liep, vroeg of ik interesse had in sjaals of iets anders wat hij verkocht, zo ook een Nederlandse voetbalsjaal. Ik heb foto's gemaakt in de kathedraal, waar een theaterachtergrond stond, waarschijnlijk voor de vertelling van het kerstverhaal. Op mijn kamer heb ik 2 uur lang foto's verplaatst en verwijderd op Facebook. Ik liep naar de wasserette, maar ik moest al over de parkeerplaats lopen, vanwege auto's die de stoep blokkeerde. Ook bleek de wasserette gesloten omwille van de kerstmarkt... Met een omweg ben ik naar de andere wasserette gelopen, maar deze was ook al dicht...
Op de kamer heb ik me gedoucht en heb ik Culiquickpasta met tomaat, courgette, kipnuggets en appelmoes gegeten. Vervolgens heb ik met twee klasgenoten geskypet. Na een potje League of Legends ben ik gaan slapen.

Op zondag 16 december ben ik weer om 9 uur opgestaan en heb ben ik rond kwart over 10 naar het kleine station gelopen. Ik vergat bijna mijn fototoestel. Op het station worstelde ik met de ticketautomaat en na een tijd begreep ik dat ik aan de grote knop moest draaien, die onder de kleine zat. Het stempelen lukte ook al niet en dus vroeg ik om hulp. In de trein heb ik muziek geluisterd en in het biebboek gelezen. In Calais wist ik niet waar ik heen moest, dus ik liep maar een willekeurige kant op. Ik zag de Notre Dame, al zag deze er veel minder spectaculair uit dan die in Boulogne (en ook ouder). Ik probeerde de zee te bereiken, maar na een heel eind te hebben gelopen, gaf ik het op, want de weg leidde niet ernaartoe. Ik kwam op den duur vrij vaak langs het stadhuis of het grote theater uit. Bij het stadhuis stonden versieringen en een kerststal met bewegende figuren. Ook is er een groot park te vinden, dat blijkbaar vol staat met bijzonder boomsoorten en met in het midden een oorlogsmuseum, dat in december en januari is gesloten. Ook staat er een brede fontijn. Ook ben ik in het winkelcentrum geweest, waar ik naar een gamewinkel en de Chapitre ben gegaan. In het stadhuis was een winterlandschap gemaakt met knuffeldieren en bewegende onderdelen. Erg leuk om te zien! Ik had van tevoren gekeken hoe laat de trein naar Boulonge zou vertrekken en ik was op tijd om deze te halen, maar toen bleek dat de trein pas om 18.07 uur zou vertrekken en ik was er al om 16.40 uur. Dus ik ben weer naar buiten gegaan en ik ben gaan zoeken naar een eettent. Die bij het reuzenrad verkocht onder andere churros, waarvan ik er 16 (ja 16!) kocht. Echt een domme fout, want ik zat bij de 10de al vol en ik moest er dus nog 6. Ik heb de laatste maar gewoon weggegooid, want ik kon het echt niet meer hebben. Terug op mijn kamer heb ik in mijn logboek geschreven en heb ik met drie (oud)schoolgenoten en mijn moeder geskypt. Rond half 2 ben ik gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7480

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: