38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu 38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december) - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Dion Looij - WaarBenJij.nu

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)

Blijf op de hoogte en volg Dion

09 December 2012 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Op maandag 3 december vertrok ik rond 8.35 uur naar het werk, waar het even duurde voordat Audrey opendeed. Eerst ging ik verder met de lijst van vertalers van Matthijs, maar al gauw kreeg ik bestanden doorgestuurd van Cécile, die ik in CRM moest zetten. Ik vroeg Audrey of ik haar het tussentijdse beoordelingsformulier kon sturen en dat stuurde ik haar dan ook. In de pauze heb ik eerst even op internet gezeten, waarna ik naar het centrum ben gelopen om in Rue Faidherbe naar de computerzaak te gaan, maar die was nog dicht: waarschijnlijk pauze.
Dus ik moest weer een dag wachten. Ik bestelde me een broodje met geitenkaas, sla, tomaat en augurk. De man wenste me succes met het door de regen Hij gaf me zijn hand en arm aan hoe hoog, ongeveer één meter. Ik geloofde hem, ook omdat ik niet helemaal begreep waar hij het over had. Daarop antwoordde ik dat dat misschien wel zou gebeuren bij het einde van de wereld. Het regende echter niet meer en bij het bureau deed Justines assistente open, waarna ik verder ging met CRM en de vertalerslijst. Rond 5 voor 5 vroeg Audrey me om zinnetjes uit Pabo in Excel te zetten. Waarom zo vlak voor het einde van mijn werkdag? Het waren beschrijvingen over parfums en (hoe kan het ook anders) erotisch artikelen. Hiermee was ik ongeveer drie kwartier bezig. Onderweg naar mijn kamer kocht ik een brood en op mijn kamer maakte ik rijst met een varkenslapje, courgette, saus en appelmoes. Ik heb na de afwas met mijn moeder geskypt en in mijn logboek geschreven, terwijl ik ook potjes League of Legends speelde. Rond half 12 ben ik gaan slapen.

Op dinsdag 4 december twijfelde ik of ik sinterklaassnoepgoed mee naar het werk zou nemen. Dat heb ik nog maar niet gedaan. Bij een broodjeskraampje dacht ik Marc te zien, maar ik liep gewoon door. Hij liep zelf behoorlijk door, want hij haalde me in en wachtte op mij toen we bijna bij het werk waren. Op het werk werkte ik aan de vertalerslijst en in de pauze warmde ik de meegenomen hamburger op. Rond kwart voor 5 praatten Audrey en Abigail over Saint Nicolas en Audrey vroeg me of ik het weekend naar huis ging, maar ik antwoordde van niet. Rond kwart over 5 haalde ik me onderweg een envelop en twee postzegels om daarin het evaluatieformulier te stoppen. Daarna liep ik de computerzaak binnen om daar uit te leggen wat mijn probleem was. De vrouw kon niks eraan doen en vroeg me hoe laat ik de dag erna ik zou kunnen terugkomen. Ik zei dat ik tussen 12 en 14 uur pauze had, maar ja, zij dus ook. Daarna vroeg ze wanneer het me die week zou schikken en ik zei dat vrijdag rond 5 uur wel uitkwam. Toen we dat zo goed als hadden bevestigd, kwamen twee mannen binnen. Aan een van hen vroeg de vrouw of hij de SD-kaart eruit kon krijgen. Hij ging het proberen en na ongeveer 5 minuten was het gelukt! Ik was blij en ik verzekerde de vrouw voor de grap ervan dat ik de SD-kaart nooit meer in de laptop zou steken.
Op mijn kamer maakte ik tagliatelle met hamreepjes en saus met stukjes groenten. Rond 8.10 uur ben ik naar de verhuurder, Serge gegaan, maar daar bleef ik veeeel langer dan verwacht. Hij liet me eerst foto's van vroeger zien en van zijn reis naar Marokko. Wel erg mooi! Daarna vertelde hij over het feit dat de zus van Brigitte ernstig ziek is en praatten we onder andere over hoe lastig het is allerlei dingen te regelen met de familie, aangezien de een niet evenveel wil doen als de ander. Ook leerde hij me een gezegde: "conseilleurs ne sont pas gangeurs, wat betekent raadgevers vaak anderen raad geven, maar zelf buiten schot proberen te blijven door te zeggen dat zij iets niet kunnen doen, maar de ander wel. Ook vertelde hij dat het Engels en het Frans zoveel op elkaar lijken doordat Henry VIII van Engeland Frans sprak en heel veel 'middenklaswoorden' zijn afgeleid van het Engels.
Rond kwart voor 11 (O-O) liep ik terug naar boven. Mam had me al ge-sms't om te vragen waar ik bleef. Ik skypte niet meer, maar speelde wel nog een kort potje League of Legends.

Op woensdag 5 december wilde ik naar de markt, maar omdat ik laat klaar was, had ik hiervoor geen tijd meer. Ik kwam wel te vroeg aan op het werk, dus ik had misschien wel nog naar de markt kunnen gaan. Doordat ik mijn handschoenen aanhad, moest ik vaker bellen, omdat ik niet zeker wist of ik de deurbel wel goed had ingedrukt. Terwijl ik wachtte, kwam er een vrouw aan. Ze had een afspraak met Justine en dus bleef ze nog even in de hal wachten. Toen Audrey me vroeg wie zij was en wat ze kwam doen, zei ik dat ze voor Justine kwam en dat Pierrick wist dat ze er was. Toen bedacht Audrey zich dat de vrouw voor haar kwam, want zij zou haar inwerken, dus haalde ze de vrouw op. Tot de pauze legde Audrey haar uit wat haar taak was en in de pauze gaf ik aan dat ik snoepgoed bij me had. Audrey gaf aan dat ik dit in de keuken kon leggen, zodat iedereen ervan kon pakken. Antoine vroeg me wat ik bij me had en toen ik zei dat ik onder andere marsepeinbolletjes bij me had, zei hij dat hij niet van marsepein hield. Na de pauze controleerde ik of ik de vertalers wel in de juiste kolommen had gezet, aangezien ik had gezien dat ik daarin een fout had gemaakt. Rond half 6 ben ik gegaan en heb ik me op mijn kamer wortelstamppot in de pan opgewarmd, met daarbij een worst. De wortelstamppot was nog bevroren, aangezien deze in de koelkast had gezeten en dus duurde het erg lang voordat deze eetbaar was. Na de afwas heb ik met mijn moeder geskypt en in het logboek geschreven. Na eerst een potje League of Legends met anderen te hebben gespeeld, speelde ik een potje met mijn achterneefje gespeeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Mijn eerste reis

Op zaterdag 25 augustus had ik alles ingepakt en in de auto geladen en ben ik samen met mijn ouders naar mijn stageplaats, Boulogne-sur-Mer in Frankrijk gereden. We vertrokken rond kwart voor10; de planning was tussen 9 en half 10. Dat was dus niet gehaald, maar ach, we waren op weg. Mijn vader reed en alles ging prima, beter dan gedacht. Het was niet zo druk op de weg, zeker rond Antwerpen was het minder druk dan de eerste keer dat we voor de voorbereidingen op mijn stage naar Frankrijk waren gereden, dus daar waren we wel blij mee. Na twee te hebben gereden, zijn we bij een tankstation vlakbij Gent gestopt om te eten en te rusten.
Nadat we weer nieuwe energie hadden om door te rijden en mijn vader en ik van plek hadden gewisseld (ik zat nu dus achter het stuur), zijn we richting Brugge gereden. Na een tijdje hoorden we plotseling een klap en een constant klapgeluid. Van schrik heb ik de auto nog behoorlijk rustig op de vluchtstrook gezet en zijn we uitgestapt om te kijken wat het nou was. Wat bleek? Het was de reservebandhouder die onder de auto zit, die was losgeraakt en raakte de weg aan. Gelukkig hadden we de reserveband nog, maar we durfden niet meer verder te rijden. Nu brak er toch wel paniek uit en we deden veiligheidshesjes aan, maar wisten niet wat we met de band moesten doen. Na een tijd hebben we besloten de Anwb te bellen, maar door het geluid wat de auto's maakten op de autosnelweg, kon ik niet veel verstaan en moest ik vaak vragen of de medewerker zijn zin wilde herhalen. Na twee keer gebeld te hebben (kon niet meteen de hectometerpaal vinden) en de auto een stukje verder op een pechstandplaats langs de weg te hebben gezet, stuurden ze hulp. Na bijna een uur, kwam hij aan en we legden uit wat er aan de hand was. Gelukkig kon hij ons helpen door de plaat weer vast te draaien. Nadat hij ons had geholpen en we weer verder konden rijden, stapten we in de auto en reden verder. Al met al moeten we zo rond anderhalf uur stilgestaan hebben. Daarna verliep alles vlekkeloos. We zijn nog een keer gestopt tussen Calais en Boulogne, maar daarna zijn we goed aangekomen bij het hotel.
Wat de reis erheen toch al veel zinnen kan opleveren :)

Groetjes,

Dion

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2013

42ste verslag(maandag 17 t/m woensdag 19 december)

13 Januari 2013

41ste verslag(donderdag 13 t/m zondag 16 december)

13 Januari 2013

40ste verslag(maandag 10 t/m woensdag 12 december)

09 December 2012

39ste verslag(donderdag 6 t/m zondag 9 december)

09 December 2012

38ste verslag(maandag 3 t/m woensdag 5 december)
Dion

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 7478

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 18 Januari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: